انتقاد عفو بین الملل از سرکوب های "بی سابقه" درامارت

انتقاد عفو بین الملل از سرکوب های
چهارشنبه 28 آبان 1393 - 11:17

سازمان عفو بين الملل از دولت امارات به علت سركوب بي سابقه فعالان سیاسی در اين كشور انتقاد كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، عفو بين الملل در تازه ترين گزارش خود درباره وضع حقوق بشر در كشورهاي عربي حاشیه خليج فارس می گوید، پشت زرق و برق موجود در امارات واقعيت بسيار وحشتناکی وجود دارد، كه در آن فعالان دمكراسي بازداشت مي شوند.

سازمان عفو بین الملل، امارات و ساير كشورهاي عربي حوزه خليج فارس را بارها به نقض حقوق بشر شهروندان متهم کرده است.

این سازمان می افزاید: در 4 سال گذشته بيش از صد فعال سياسي در دادگاه های امارات محاكمه و زنداني شده اند.

دولت امارات در واکنش به گزارش عفو بین الملل با عنوان «هيچ آزادي در اينجا وجود ندارد: ساكت كردن مخالفان در امارات»، اعلام كرد "حمايت از حقوق بشر" در این كشور ادامه دارد.

در این گزارش آمده است: در پس تصوير كلي كه امارات از خود به عنوان قدرت اقتصادي پويا، شكوفا و به روز نشان می دهد، كشوري با هتل هاي فاخر، برج هاي بلند و مراكز خريدی كه محصولات شرکت های توليدی بزرگ جهان را به فروش مي رسانند و ... حقایقی وجود دارد كه با تصویر موجود در این کشور بسیار فاصله دارد و در آن فعالان به صورت روزانه قرباني، ربوده و شكنجه مي شوند.

گزارش سازمان عفو بین الملل 4 روز پس از آن صادر شد كه امارات فهرستي از گروه ها و سازمان هايي كه برخی از آنها با عنوان "سازمان هاي خيريه اروپايي" فعالیت می کنند را منتشر کرد و در فهرست "تروريستي" قرار داد.

"انجمن مسلمانان انگليس" كه امارات آن را در فهرست گروه هاي تروريستي قرار داده است، اعلام كرد: اين فهرست جدي گرفته نمي شود به ويژه اينكه "رژيمي سلطه جو" (دولت امارات) كه حقوق دمكراتيك شهروندان و كارگران مهاجر را ناديده مي گيرد، آن را صادر كرده است.

سركوب فعالان سیاسی در اين كشور به حدی افزایش یافته است که منتقدان دولت صرفا به دلیل انتشار يك متن در شبکه اجتماعی تويترممكن است، بازداشت شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها