ورود 15 هزار تروریست از 80 کشور به سوریه و عراق

ورود 15 هزار تروریست از 80 کشور به سوریه و عراق
پنج‌شنبه 29 آبان 1393 - 10:20

العالم - بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: 15 هزار تروریست از 80 کشور جهان به گروه های تروریستی "داعش" و "جبهه النصره" در سوریه و عراق پیوسته اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری سوریه، دبیر کل سازمان ملل خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تامین هزینه های گروه های تروریستی مانند داعش از طریق فعالیت هایی نظیر قاچاق نفت و دیگر اقدام های غیر قانونی شد.  

بان کی مون افزود: از دو ماه قبل قطعنامه 2178 برای مقابله با سفر تروریست های خارجی به عراق و سوریه تصویب شد و از آن زمان تدابیر مهمی مانند تشکیل گروه "کنترل القاعده" و کمیته "مقابله با تروریسم" اتخاذ شد و مسئولیت این تشکیلات ارزیابی نقاط ضعف کشورهای عضو است.

وی ادامه داد: افراط گرایی و خشونت باعث تهدید امنیت و ثبات جهانی می شود، لذا باید نحوه تقویت مبارزه با تروریسم به ویژه توانمندی نیروهای حافظ امنیت سازمان ملل متحد را بررسی کرد.  

بان کی مون گفت: چالش هایی مانند گسترش افراط گرایی تروریستی و سرازیر شدن تروریست های خارجی به کشورهای دچار درگیری وجود دارد که بر بافت اجتماعی و اوضاع اقتصادی بسیاری از کشورهای جهان تاثیر گذار است به همین دلیل باید به طور عمیق درباره شرایط ایجاد و گسترش تروریسم اندیشید. 
 

پربیننده ترین خبرها