آخرین وضعیت داعش در عراق

آخرین وضعیت داعش در عراق
پنج‌شنبه 6 آذر 1393 - 10:46

داعش در نیمی از مناطقی که ژوئن گذشته در عراق تصرف کرده بود، شکست خورده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درپی پیروزیهای مداوم نیروهای عراقی در جبهه های مختلف، تنها برای گروه داعش یک سوم مناطقی که در دهم ژوئن سال جاری میلادی در این کشور اشغال کرد، باقی مانده است.
این درحالی است که مسؤولان استان الانبار از مقابله با شدیدترین حمله گروه تروریستی داعش به شهر رمادی و تلفات زیاد به این گروه خبر داده تأکید کرده اند که نیروهای عراقی با پشتیبانی داوطلبان و عشایر بعد از درگیری های مداوم توانستند مجتمع دولتی شهر رمادی را به کنترل خود در بیاورند.
1- استان صلاح الدین:

نیروهای عراقی عناصر گروه تروریستی داعش را از مناطق مجاور بخشهای بلد، الدجیل، الضلوعیه و سامرا در جنوب تکریت و مناطق دیگری در مجاورات بخش بیجی که به استثنای پالایشگاه بیجی تحت کنترل داعش بود، بیرون راندند.

2- استان کرکوک:
گروه داعش در مناطق مجاور استان صلاح الدین و به طور مشخص در بخش الحویجه و بخش الدبس تا ناحیه داقوق مستقر هستند.
3- استان دیالی:
درپی پیروزی نیروهای عراقی و پیشمرگه و داوطلبان در دو ناحیه السعدیه و جلولاء و تداوم پیشروی برای آزادسازی همه مناطق دیالی و اعلام عاری بودن آنها از عناصر داعش، تنها چند منطقه اندک در شمال شرقی دیالی در دست این گروه باقی مانده است.
4- استان الانبار:
بعد از آزادسازی مناطق الرزازه، الآبار، المجر، حدیثه و پروانه در استان الانبار، نیروهای عراقی هم اکنون نبرد سرنوشت سازی را در شهر رمادی مرکز استان الانبار اجرا می کنند؛ که گروه داعش بر بخش هایی از این شهر و شهر فلوجه به طور کامل و بخش هایی از مناطق هیت، راوه، عانه و روستاها الوس و منطقه القاعم کنترل دارد.
5- استان نینوا:
گروه داعش از دهم ژوئن گذشته بر این استان کنترل دارد. درپی بیرون راندن داعش از ناحیه زمار در غرب موصل و مناطق دیگری در دشت نینوا، منابع امنیتی و محلی می گویند که عناصر داعش در موصل مرکز استان نینوا، منطقه تلعفر در غرب آن و سنجار نزدیک آن و نیز ناحیه ربیعه در مرز عراق با سوریه و بخش هایی از دشت نینوا مستقر هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها