بشار اسد: وقایع جهان ‌عرب به ضرر فلسطین است

بشار اسد: وقایع جهان ‌عرب به ضرر فلسطین است
سه شنبه 11 آذر 1393 - 11:20

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد، مسأله فلسطین بیشترین ضررها را از وقایع جهان عرب متحمل شده است.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اعضای دبیرخانه اتحادیه اقلیت های فلسطینی در کشورهای اروپایی به ریاست دکتر "راضی الشعیبی" پس از پایان کنفرانس اتحادیه، که در خانه فرهنگ و هنر اسد در دمشق برگزار شد، به دیدار بشار اسد رفتند.

"بشار اسد" تصمیم اتحادیه اقلیت های فلسطینی در کشورهای اروپایی برای انتخاب دمشق به عنوان مرکز اتحادیه را با توجه به شرایطی سوریه و منطقه، نشان دهنده قدردانی فلسطینی ها از مواضع سوریه و نقش محوری این کشور در حمایت از فلسطین دانست.

وی افزود: وقایع سال های اخیر در جهان عرب، بزرگ ترین ضرر را به مساله فلسطین زده است.

اسد بر اهمیت نقش اتحادیه اقلیت های فلسطینی در اروپا در بازتاب دادن مسائل جهان عرب و خطر سیاست های غربی برای منطقه و جهان تاکید و خاطر نشان کرد که سوریه از این گونه اتحادیه ها که وجدان بیدار فلسطینی و عربی به شمار می رود، حمایت می کند.

اعضای اتحادیه نیز از مواضع سوریه در حمایت از ملت فلسطین قدردانی و خاطر نشان کردند که همچنان به سوریه وفادار خواهند ماند زیرا سوریه برای مساله فسلطین از خودگذشتگی های فراوانی از خود نشان داده است.

آنان همچنین تأکید کردند که ایستادگی سوریه عامل بسیاری از مشکلاتی است که بر سر این کشور می آید، به همین سبب ملت فلسطین از سوریه حمایت می کند و پیروزی سوریه را به مثابه پیروزی مساله فلسطین و احقاق حقوق جهان عرب می داند.

اتحادیه اقلیت های فلسطینی در اروپا، در بیانیه پایانی سومین کنگره عمومی خود، حمایت نامحدود از ملت، ارتش و دولت سوریه را اعلام و بر مخالفت با دخالت در امور این کشور یا تعرض به اراضی و مردم سوریه تاکید کرد.

26

پربیننده ترین خبرها