دلیل حملات داعش به مساجد دیالی

دلیل حملات داعش به مساجد دیالی
سه شنبه 11 آذر 1393 - 13:51

وزیر دفاع عراق، انگیزه داعش از منفجر کردن مساجد در استان دیالی را "انتقامجویی" از نیروهای داوطلب دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد العبیدی" در دیدار با فرماندهان ارتش عراق گفت: من فکر می کنم که انگیزۀ منفجر کنندگان مساجد استان دیالی، انتقامجویی باشد به این صورت که افرادی مشخص بر سر مسائلی قدیمی مساجد را پیش از فرار داعش از دیالی بمب گذاری کردند و پیش از آن که داعش کاملا از دیالی رانده شود، این مساجد را منفجر کردند.

وی در واکنش به اتهام زنی برخی از نمایندگان مجلس به نیروهای داوطلب مردمی و تلاش مرتبط دانستن انفجار مساجد به این نیروها، گفت: نیروهای داوطلب مردمی، نقشی مهمی در آزادسازی بسیاری از مناطق دیالی داشتند اما برخی از گروهک های تروریستی سعی دارند تجربه شکل گیری چنین نیرویی را زیر سؤال ببرند.

وزیر دفاع عراق تاکید کرد: نیروهای داوطلب مردمی، به ویژه در استان دیالی تحت فرماندهی هادی العامری (دبیرکل سازمان بدر) نقشی بسیار مثبت داشتند و نیروهایی منضبط بودند.

خالد العبیدی، روز دوشنبه به استان دیالی رفت و با فرماندهان ارتش در این استان دیدار کرد تا علاوه بر صدور دستورهای لازم برای حفظ دستاوردهای آزادی این استان، راه های پاکسازی کامل استان از پسمانده های عناصر مسلح را بررسی کند.

"مثنی التمیمی" رئیس شورای استانداری دیالی نیز پیش از این با تاکید بر سوء استفاده داعش، از مساجد مناطق السعدیه و جلولاء برای ریختن خون مردم، خاطر نشان کرد: متهم کردن نیروهای داوطلب مردمی به منفجر کردن مساجد، دروغ پردازی به منظور گمراه کردن افکار عمومی است.

"رعد الدهلیکی" نماینده مجلس عراق، ادعا کرده بود که گروه های داوطلب مردمی مساجد را در مناطق السعدیه و جلولاء منفجر کردند. وی در اظهاراتی توهین آمیز نیروهای داوطلب را "باندهای مسلح" نامیده بود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها