شاهزادۀ عربستانی: ائتلاف، به ارتش سوریه حمله کند!

شاهزادۀ عربستانی: ائتلاف، به ارتش سوریه حمله کند!
چهارشنبه 12 آذر 1393 - 22:07

رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان در نشست شورای اروپا در لندن، بار دیگر بر لزوم براندازی نظام سوریه تأکید کرد و مدعی شد که امتناع غرب از مداخله در سوریه باعث وخیم‌تر شدن وضعیت این کشور شده است.

ترکی که قبلاً سفیر سعودی در آمریکا و انگلیس بوده، گفت: عربستان از تأکید برخی کشورهای اروپایی بر مبارزه با داعش "فقط در عراق" ناخرسند است.

این مقام عربستانی افزود: انگلیس، فرانسه و دیگر کشورها به جنگنده های خود اجازه نمی دهند که به مواضع داعش در سوریه حمله کنند و حملات هوایی این کشورها فقط منحصر به مواضع داعش در عراق است.

رئیس پیشین سرویس اطلاعاتی عربستان، مبارزه با داعش را کافی ندانست و در اظهاراتی گستاخانه افزود: حملاتی نیز برای سرنگون کردن نظام سوریه باید آغاز شود.

با توجه به حمایت ارتش و مردم سوریه از نظام این کشور، درخواست شاهزاده عربستانی به معنای درخواست حمله مستقیم ائتلاف مدعی مبارزه با داعش به نیروهای ارتش سوریه است.

شاهزاده سعودی در ادامه، با فرافکنی دلایل و مدارک بی شمار مبنی بر حمایت کشورش از تروریسم، اتهام حمایت عربستان از گروه های تروریستی فعال در سوریه را رد کرد و افزود: متهم کنندگان یا باید ساکت شوند یا مدرک و دلیل ارائه کنند(!)

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها