مجازات استرالیایی ها درصورت رفتن به الرقه سوریه

مجازات استرالیایی ها درصورت رفتن به الرقه سوریه
جمعه 14 آذر 1393 - 08:50

العالم - استرالیا سفر به استان الرقه در سوریه را که تحت سلطه گروه تروریستی داعش است، ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، وزارت امور خارجه استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد سفر شهروندان این کشور به استان الرقه در سوریه که تحت سلطه داعش است، طبق قانون جرم محسوب می شود و مجازات آن به ده سال حبس می رسد.

شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از "جولی بیشاپ " وزیر امور خارجه استرالیا طی سخنانی در پارلمان این کشور گزارش کرد، سفر استرالیایی ها به استان الرقه در سوریه ، جرم به حساب می آید که طبق قانون باید برای آن مجازات درنظر گرفت.

بيشاپ افزود " استان الرقه در سوریه اولین منطقه در جهان است که استرالیا سفر به آن را ممنوع اعلام کرده است و رفتن به این منطقه یا اقامت درآن ، جنایتی است که مجازات آن به ده سال حبس می رسد.

وزیر امور خارجه استرالیا تصمیم ممنوعیت سفر به استان الرقه سوریه را با استناد به قوانین جدید مبارزه با تروریسم که پارلمان این کشور اکتبر گذشته تصویب کرد، اتخاذ کرده است.

بر اساس این قانون ، استرالیایی هایی که برای نبرد درعراق و سوریه به جمع عناصر مسلح در این کشورها می پیوندند، باید مجازات شوند.

این وزیر استرالیایی ، استان الرقه در سوریه را جزو مناطقی که از آن "کانون تروریسم " نام برده ، به حساب آورده است ، و سفر به آنجا را مادامی که دلایل قانونی برای اثبات لزوم سفر وجود نداشته باشد، منع کرده است.

مسئولان استرالیایی اوایل ماه نوامبر گذشته گذرنامه های بیش از 70 استرالیایی را که مظنون به رفتن به سوریه و عراق برای پیوستن به عناصر مسلح هستند، مصادره کردند.

این درحالیست که " جرج برانديس " وزیر دادگستری استرالیا اعلام کرده است که 71 استرالیایی درزمان حاضر در کنار عناصر مسلح داعش درعراق و سوریه می جنگند و 15 نفر از آنان کشته شدند که دو نفر از کشته ها درعملیات انتحاری بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها