انتقاد نمایندگان اروپایی از نقض حقوق بشر دربحرین

انتقاد نمایندگان اروپایی از نقض حقوق بشر دربحرین
جمعه 14 آذر 1393 - 12:08

العالم - نمایندگان پارلمان اروپا درخصوص بیانیه مشترک صادره از سوی سفیران کشورهای اروپایی در بحرین که معارضان را به علت مشارکت نکردن در انتخابات اخیر مورد انتقاد قرار داده بودند،ابراز نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، سه نماینده پارلمان اروپا در سخنانی خطاب به نائب رئیس کمیته اروپا ، علت تصمیم مخالفان بحرینی مبنی بر مشارکت نکردن درانتخابات را فراهم نبودن فضای مناسب برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه دانستند.

این نمایندگان اروپایی از نائب رئیس کمیته اروپا و نماینده اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی خواستند که این اتحادیه را درخصوص سروسامان دادن به اولویت های خود درخصوص بحرین بر اساس اصول اتحادیه اروپا به ویژه اصول مربوط به مدافعان حقوق بشر تشویق کنند.

این نمایندگان اعلام کردند مخالفان تحت فشار فضای سرکوبگرانه دربحرین ، همواره برای سوق دادن امور به سمت گفتگوی جدی و اصلاحات واقعی برای رسیدن به حکومت دموکراتیک تلاش کرده اند.

این سه نماینده از بیانیه سفیران کشورهای اروپایی دربحرین در نادیده گرفتن نقض حقوق بشر از سوی مسئولان آل خلیفه انتقاد و تاکید کردند اتحادیه اروپا در رسیدگی به اولویت اول که دفاع از حقوق بشر و تشویق اصلاحات دموکراتیک دربحرین است، شکست خورده است.

نمایندگان اروپایی از " دیپلماسی نرم " که اتحادیه اروپا در تعامل با دولت بحرین درپیش گرفته است، ابراز نارضایتی و تاکید کردند این سیاست دردستیابی به نتایج جدی ، شکست خورده است .

این نمایندگان همچنین تاکید کردند که اتحادیه اروپا به صراحت آزادی زندانیان سیاسی در بحرین را خواستار نشده است.

جمعیت ملی الوفاق بحرین از نطق نمایندگان بحرینی استقبال و تاکید کرد اتحادیه اروپا و جامعه بین المللی باید بدانند که مسئولان بحرینی به سیاست نقض حقوق بشر بحرینی ادامه می دهند و حاضر به اجرای اصلاحات دموکراتیک نیستند.

جمعیت الوفاق از جامعه بین الملل خواست که بحرین را به علت شکست در اجرای اصلاحات جدی مبتنی بر اصول صلح و ثبات محکوم کند.

پربیننده ترین خبرها