حرکت هزاران زائر ایرانی به سوی کربلا + فیلم

جمعه 14 آذر 1393 - 22:48

هزاران تن از مردم کشورمان با سفر به خوزستان، حرکت پیاده به سمت کربلای معلا به منظور شرکت در مراسم اربعین امام حسین (ع) را آغاز کردند.

خبرنگار شبکه العالم از گذرگاه مرزی شلمچه گزارش داد؛ با وجود سرمای هوا و تهدیدهای تروریستی، هزاران تن از مردم ایران با سفر به خوزستان، خود را به گذرگاه شلمچه رساندند تا پس از پیمودن صدها کیلومتر با پای پیاده به کربلا برسند و در مراسم اربعین حسینی (ع) شرکت کنند.

یکی از زائران در حال پیاده روی به سمت کربلا به خبرنگار شبکه العالم گفت: سه روز است که در حال پیاده روی هستم.. جانم فدای امام حسین (ع).

زنی سالخورده نیز گفت: آرزوی رسیدن به کربلا را دارم زیرا دنیا و آخرت ما امام حسین (ع) است.

وی در حالی که بغض راه گلویش را بسته بود، گفت: من برای همدردی با حضرت زینب (س) این مسیر را می پیمایم.

زن سالخورده دیگری تاکید کرد که خانه و فرزندانش را رها کرده است تا به زیارت امام حسین (ع) بشتابد.

یکی از زائران نیز گفت: پنج سال متوالی است که پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) می آییم تا با حضرت امام سجاد (ع) و عمه ها و عموزاده هایش ابراز همدردی کنیم.. آن ها پابرهنه از اسارت برگشتند و ما نیز به تأسی آنان، پابرهنه به زیارت امام حسین (ع) می رویم.

در این میان، هیأتها و تکیه ها به منظور فراهم کردن اماکنی برای استراحت زائران، در سراسر مسیر پیاده روی به سمت حرم ایجاد شده است.

مسؤول یکی از این هیأتها که در منطقه چذابه ایجاد شده است، گفت: ما به زائران خدمت می کنیم، خوراکی، آب، چای، قهوه، شربت زعفران و شربت دارچین به آن ها می دهیم و صبحانه و ناهار و شام آن ها را تامین می کنیم.

مسؤولان عراقی نیز تسهیلاتی را برای ورود زائران ایرانی به خاک عراق قائل شده اند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها