تبریک شاه بحرین بخاطر تقویت حضور اشغالگران!

تبریک شاه بحرین بخاطر تقویت حضور اشغالگران!
شنبه 15 آذر 1393 - 23:04

العالم - حمد بن عیسی حاکم بحرین، حضور دوبارۀ تفنگداران انگلیسی در کنار اشغالگران آمریکایی و عربستانی در خاک کشورش را تبریک گفت!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شاه بحرین امروز (شنبه) هنگام استقبال از وزیر خارجه و وزیر دفاع انگلیس که برای شرکت در دهمین دوره گفت وگوی منامه به این کشور رفته اند، حصول توافق جدید نظامی میان بحرین و انگلیس را تبریک گفت  و نسبت به تحکیم روابط دو کشور و افزایش سطح همکاری ها ابراز علاقه کرد.

این توافقنامه که به منظور ارائه تسهیلات نظامی به نیروی دریایی پادشاهی انگلیس در پایگاه دفاعی بحرین در بندر سلمان است روز گذشته به امضا رسید.

خبرگزاری رسمی بحرین این توافقنامه را در چارچوب تحکیم روابط میان دو کشور دوست که روابطی 200 ساله دارند معرفی و اعلام کرده که با توافق جدید افق های همکاری دو کشور در زمینه های دفاعی و نظامی گسترش می یابد.

کشور انگلیس یکی از کشورهای غربی حامی رژیم آل خلیفه در سرکوب انقلاب مردمی بحرین است. 

 دولت انگلیس با رژیم بحرین درباره ایجاد پایگاه نظامی در این کشور به توافق رسیده است که در این صورت انگلیس پس از خروج از منطقه در سال 1971 اولین پایگاه نظامی دریایی را در منطقه خلیج فارس ایجاد خواهد کرد.

وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرد به موجب این توافقنامه تاسیسات موجود در بندر سلمان در بحرین که چهار کشتی جنگی مین روب انگلیس در آن است، ترمیم خواهد شد.

این توافقنامه درحالی امضا شده است که ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز در بحرین مستقر است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها