عراق: برای مبارزه با داعش به همکاری ایران نیاز داریم

عراق: برای مبارزه با داعش به همکاری ایران نیاز داریم
يکشنبه 16 آذر 1393 - 22:14

العالم - وزیر امور خارجه عراق هدف از سفر به تهران را تقویت روابط دو جانبه اعلام کرد و گفت: وجود داعش در خاک عراق خطری راهبردی و مشترک است و مقابله با این گروه تروریستی نیز مستلزم همکاری تنگاتنگ ایران و عراق است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " ابراهیم الجعفری " عصر یکشنبه در کنفرانس مشترک خبری با وزیر امور خارجه ایران از موفقیت ارتش عراق در اجرای عملیات ضد تروریستی خبر داد و افزود: ما درپی افزایش همکاری ها با ایران هستیم.

الجعفری خاطرنشان کرد: مردم عراق تروریسم و داعش ستیز هستند و ما هرگز نقش مرجعیت دینی را در ترغیب همه مردم به مبارزه با تروریسم فراموش نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه عراق گفت: عراق به هماهنگی و همکاری با ایران نیاز مبرم دارد. همکاری عراق با ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش براساس شروط پیشنهادی دولت بغداد است که از مهمترین این شروط " اکتفاء کردن به حملات هوائی ، احترام گذاشتن به حاکمیت عراق و حمله نکردن به مناطق غیرنظامی" است.

الجعفری از موفقیت ارتش و مردم عراق در مبارزه با داعش و پیشروی در مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی و تکفیری خبر داد و اعلام کرد: گروه منحرف داعش زنان و کودکان را قربانی اهداف خود می کند. ما در عراق فقط با داعش نمی جنگیم بلکه با حامیان بین المللی این گروه تروریستی می جنگیم و همگان باید متوجه این خطر باشند.

ابراهيم الجعفري وزير خارجه عراق عصر امروز - یکشنبه - براي دیدار و گفتگو با مقام های جمهوری اسلامی و شركت در اجلاس بین المللی "جهان عليه خشونت و افراط گري" وارد تهران شد.

این اجلاس روزهای سه شنبه و چهارشنبه با حضور مقاماتی از 40 کشور از جمله ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در تهران تشکیل خواهد شد.

محمد جواد ظریف در کنفرانس مشترک خبری از گفتگوی خود با همتای عراقی اش درباره همکاری های دو جانبه و مقابله با افراط گری در عراق، سوریه و منطقه خبر داد و افزود: جامعه جهانی متوجه خطر افراط گری شده است و خوشبختانه اجماع بین المللی برای مقابله با آن در حال شکل گیری است.

ظریف به حضور یک میلیون زائر ایرانی به عراق برای احیای مراسم اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: دولت و ملت ایران از عراق و مردمش حمایت می کنند و ما امیدواریم که مراسم اربعین حسینی (ع) عامل وحدت و اتحاد باشد.

وزیر خارجه ایران افزود: ایران درپی برقراری روابط حسنه با همه کشورهای منطقه است و خطراتی که در منطقه هست، همه را تهدید می کند.

ظریف اعلام کرد: عراق به مثابه پلی برای برقراری ثبات، صلح و برادری در منطقه است و ایران اولین کشوری بود که برای کمک به عراق و مردمش ( پس از حمله داعش ) به پا خاست و به این کشور کمک های لازم را برای مقابله با داعش ارائه کرد.

وی افزود: ایران از برادران شیعه، سنی و کُرد خود در عراق حمایت خواهد کرد. داعش نَه تنها دشمن شیعه، سنی و کُرد است بلکه دشمن همه ملل جهان است.

وزیر خارجه ایران گفت: آینده مبارزه با داعش روشن است و مبارزه فقط منحصر به بُعد نظامی نخواهد شد. با توجه به تلفات و خسارات اخیر داعش، مشارکت همه اقشار مردم عراق در مبارزه با این گروه تروریستی و تکفیری و نقش آفرینی مرجعیت دینی در این زمینه می توان به سرکوب داعش خوش بین بود. 

پربیننده ترین خبرها