محکومیت پنج اردنی به‌خاطر همکاری با داعش

محکومیت پنج اردنی به‌خاطر همکاری با داعش
دوشنبه 17 آذر 1393 - 19:31

العالم ـ دادگاه نظامی-امنیتی اردن امروز دوشنبه، 5 نفر متهم به ییوستن به گروهک تروریستی داعش و تبلیغ برای آن را مجرم شناخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه امنیت اردن در 5 جلسه علنی جداگانه، 5 نفر متهم به تبلیغ برای داعش و پیوستن به این گروهک تروریستی را مجرم شناخت، اما با توجه به نوجوان بودن متهمان، احکام صادره علیه آنها را کاهش داد و آنها را به انجام کارهای اجباری موقت از یک تا دو سال محکوم کرد.

دادگاه امنیت اردن در حکمی "ایاد حمدان" را به اتهام پیوستن به گروههای مسلح و تشکل های تروریستی (داعش) در خارج از اردن را به سه سال انجام کار سخت محکوم کرد که به یک سال و نیم و پرداخت غرامت کاهش یافت. همچنین "علاء هماث بدران" به اتهام ملحق شدن به گروههای مسلح و سازمان تروریستی (داعش) در خارج از اردن نیز به سه سال انجام کار سخت (کاهش یافته به یک سال) و پرداخت غرامت محکوم شد.

این دادگاه همچنین "ثامر جمال" را به اتهام استفاده از شبکه اطلاعاتی برای تبلیغ افکار گروهک تروریستی داعش در خارج از اردن را به سه سال انجام کار سخت (با تخفیف به دو سال) و پرداخت غرامت محکوم کرد. همچنین طی حکمی "عامر بشیر محمد عامر" نیز به موجب همان اتهام، به سه سال انجام کار سخت (کاهش به دو سال) و پرداخت غرامت محکوم گشت.

همچنین دادگاه اردن "کمال یوسف الغفاری" را نیز به اتهام استفاده از شبکه اطلاعاتی به منظور ترویج افکار گروهک داعش در خارج از اردن مجرم شناخت.

گفتنی است که تبلیغ برای گروهک تروریستی (از جمله داعش) و پیوستن به آنها، براساس قانون شماره 55 منع تروریسم اردن مصوب سال 2006 ، جرم محسوب می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها