درگیری داعش و القاعده به سینا کشیده شد

درگیری داعش و القاعده به سینا کشیده شد
سه شنبه 25 آذر 1393 - 18:50

با انصراف شاخه‌ای از گروهک انصار بیت المقدس از بیعت با ابوبکر البغدادی، درگیری القاعده و داعش به شبه جزیره سینا کشیده شد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروهک "انصار بیت المقدس" که شاخۀ سازمان القاعده در مصر بود، چندی پیش با اعلام بیعت با ابوبکر البغدادی، نام این شبه جزیره را به "ولایت سینا" تغییر دادند، اما این بیعت چندان نپایید و سرانجام با صدور بیانه ای از سوی شاخه ای از این گروه مبنی بر اعلام بیعت با ایمن الظواهری رهبر القاعده، عرصه درگیری بر سر گروه انصار بیت المقدس که به قتل نیروهای ارتش و پلیس مصر معروف است، به مصر کشیده شد.

پایگاه اینترنتی "شبکه جهانی جهاد" که به طرفداری از القاعده معروف است، با انتشار بیانیه ای که آن را "نخستین بیانیۀ گردان جهادی ِ پایمردی در سینا" نام نهاد، به هواداران داعش هشدار داد و مخالفت خود را با نام گذاری "ولایت سینا" اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: برخی از برادران ما، با گروه دولت اسلام (داعش) بیعت کردند و ندا سر دادند که همه جهادگران سینا، در رکاب آنان هستند و سینا را به ولایت تغییر نام دادند، به همین دلیل لازم دیدیم که توضیحاتی ارائه کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: "جهاد در سینا، تنها به هواداران دولت اسلامی (داعش) محدود نمی شود، و جهاد به بیعت با یک گروه یا دولت مربوط نمی شود."

در این بیانیه به بیعت کنندگان با داعش درباره دشمن تلقی کردن قبایل و گروه های مسلمانان هشدار داده شده و از آن ها درخواست شده است "به کسانی که در جهاد سابقۀ پیشتازی دارند، احترام بگذارند، زیرا رویکرد آنان مبتنی بر تجربه های بسیار و جنگ هایی تلخ است".

در بخشی از این بیانیه، همچنین درباره "پیش افتادن از اهل علم و جهاد" هشدار داده شده است و از هواداران داعش درخواست شده است از درگیری های داعش و جبهه النصره در سوریه، عبرت بگیرند.

در این بیانیه تاکید شده است: گردان جهادی ِ پایمردی در سینا به هیچ وجه، بیعت (ابوبکر) البغدادی را نمی پذیرد، زیرا از نظر ما، خلافتِ او، فاقد وجاهت شرعی است.

در پایان این بیانیه در هشداری شدید اللحن آمده است "اگر از دین برگردید و از راه راست منحرف شوید، دین ما فراتر از گردن ها خواهد بود."

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها