گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات سوریه

گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات سوریه
سه شنبه 25 آذر 1393 - 22:52

دمشق (العالم)- خبرنگار شبکه العالم در سوریه گزارش داد: عملیات نظامی ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف از جمله ریف دمشق، درعا، دیرالزور و الحسکه ادامه دارد.

به گزارش "حسام زیدان" خبرنگار العالم در دمشق، ارتش سوریه مواضع تروریست ها را در محله جوبر واقع در استان ریف دمشق هدف قرار داد و راه ارتباطی تروریست ها از این محله به داخل غوطه شرقی را قطع کرد؛ همچنین نیروهای ارتش سوریه چند موضع گروه های تروریستی را در باغ های الکسوة و خان الشبخ واقع در ریف جنوبی دمشق هدف قرار دادند.

پیشروی ش همزمان در حومه شمالی درعا در منطقه الشبخ مسکین ادامه یافت؛ گروه های تروریستی در تلاش اند تا در این منطقه راه مواصلاتی ای را برای پشتیبانی از تروریست های محاصره شده در ریف جنوبی و جنوب غربی دمشق ایجاد کنند. ارتش سوریه با بستن مسیرهای پشتیبانی تروریست ها به دنبال پاکسازی این منطقه از تروریست هایی است که به کمک های ارسالی از رژیم صهیونیستی و مرزهای اردن متکی هستند.

عملیات ارتش سوریه در مناطق مختلف درعا به ویژه بسری الشام نیز ادامه دارد؛ تروریست ها که قصد حمله به یکی از مراکز نظامی در این منطقه را داشتند در اطراف "الحی الغربی" و جاده الحراک – الکرک از سوی ارتش سوریه هدف قرار گرفتند.

منطقه المسیفره در شمال شرق درعا نیز صحنه درگیری نیروهای ارتش سوریه با تروریست ها بود؛ تروریست ها قصد داشتند در این منطقه ایستگاه بازرسی از خودروها و شهروندان ایجاد کنند اما ارتش سوریه محل مورد نظر را هدف قرار داد که به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها انجامید.

این در حالی است که عملیات ارتش در محور الغاریه الغربیة - در نزدیکی مرزهای اردن و نیز منطقه الکحیل نیز امروز ادامه یافت و ارتش سوریه در حسکه در شمال سوریه نیز مانع تلاش گروهای تروریستی برای حمله به روستاهای حومه راس العین شد. ارتش همچنین در جاده بین المللی که به منطقه تل تمر - در 45 کیلومتری حسکه -  منتهی می شود نیز با تروریست ها درگیر شد.

به گفته خبرنگار العالم، عملیات ارتش سوریه در دیرالزور نیز ادامه دارد و مواضع تروریست ها در حومه غربی و شرقی منطقه خشام اقطابیه هدف حملات نیروهای ارتش قرار گرفت.

تروریست های در حمص نیز در کمین نیروهای ارتش سوریه قرار گرفتند و شماری از آن ها به هلاکت رسیدند؛ آن ها قصد داشتند از محله الوعر به شهرک ام قصب در نزدیکی جاده حمص – حماه  نفوذ کنند.

ارتش سوریه همچنین پس از پاکسازی چاه نفتی الشاعر از تروریست ها، آنها را در روستای حوم در نزدیکی الرقه تعقیب کرد.
MKH-16-10:49

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها