انصار الله یمن، امنیت و ثبات را به ارحب بازگرداند + فیلم

دوشنبه 1 دی 1393 - 15:01

در پی پاکسازی منطقه ارحب در شمال پایتخت یمن از عناصر تکفیری توسط کمیته های مردمی جنبش انصار الله، آرامش و ثبات به این منطقه بازگشت.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه گزارش داد، کمیته های مردمی جنبش انصار الله، پس از پاکسازی ارحب از عناصر تکفیری، نیروهای خود را در امتداد این منطقه و روستاهای آن مستقر کردند و به گشت زنی در منطقه و بازرسی آن پرداختند و به این ترتیب، به چهارسال جنگ و درگیری مسلح در این منطقه پایان دادند.

یکی از ساکنان ارحب، به خبرنگار العالم گفت: با ورود انصار الله به ارحب، امنیت و ثبات بر شهر حاکم شد و دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد.

یکی دیگر از شهروندان تأکید کرد: اوضاع در منطقه امن است و ثبات در شهر حاکم شده و این، مرهون ورود کمیته های مردمی و انصار الله به منطقه است.

حُسن برخورد نیروهای کمیته های مردمی و تلاش برای برقراری امنیت در ارحب، با استقبال مردم این منطقه مواجه شد و کوه راهبردی "جبل الفرحه"، تحت تصرف این نیروها درآمد.

این کوه، بر صنعا پایتخت یمن اشراف دارد و همواره منشأ نگرانی مسؤولان و مردم بوده است.

نیروهای کمیته های مردمی همچنین با تسلط بر منطقه "یحیص"، فاش کردند که تشکیلات القاعده، در این منطقه، پایگاه آموزشی ایجاد کرده بود.

یکی از نیروهای کمیته های مردمی به شبکه خبری العالم گفت: کمیته های مردمی، عناصر تکفیری و داعشی را از این منطقه بیرون راندند.

نیروهای کمیته های مردمی انصار الله، همچنین در مناطق دیگری، کارگاه های ساخت مواد منفجره و بمب و همچنین کارگاه های بمب گذاری خودروها را کشف کردند. یکی از این کارگاه ها، منزل یکی از سران القاعده بود و در داخل آن دستگاه ها و تجهیزات مختلف و اعلامیه های سازمان القاعده یافت شد.

یکی از نیروهای کمیته های مردمی انصار الله به خبرنگار شبکه العالم گفت: تجهیزاتی پیدا کردیم که از آن ها برای ساخت بمب استفاده می شود که این بمب ها، در میان شهروندان منفجر می شد.

مردم یمن، در ارحب و دیگر مناطق، به توانمندی های کمیته های مردمی انصار الله چشم دوخته اند و امیدوارند که این گروه بتواند امنیت این مناطق را تامین کرده، با فساد و تروریسم مبارزه کند و مسائل حل نشدۀ انقلاب یمن را حل و فصل کند، زیرا این مسائل با زندگی روزمره مردم پایتخت پیوندی مستقیم دارد.

21-22:30
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها