استقبال رژیم صهیونیستی از آشتی قطر و مصر

استقبال رژیم صهیونیستی از آشتی قطر و مصر
پنج‌شنبه 4 دی 1393 - 11:36

رژیم صهیونیستی در حالی که در روند آشتی ملی فلسطین مانع‌تراشی می‌کند، از ابتکار عربستان برای آشتی قطر و مصر استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حزی سیمانطوف" خبرنگار حوزه عربی کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت: آشتی مصر و قطر پس از خصومت و دشمنی میان این دو کشور، جهان عرب را غافلگیر کرد. اخیرا این نوید به ما رسید که اختلافات میان مصر و قطر برچیده شد و دو کشور فصل جدیدی از روابط دو جانبه را آغاز کردند.

به گفته این تحلیلگر صهیونیست، دو کشور به ابتکار ملک عبدالله بن عبد العزیز پادشاه عربستان که این آشتی را بر قطر تحمیل کرد پاسخ دادند. عربستان سعودی به شدت اصرار دارد که مصر و اردن و کشورهای حوزه خلیج فارس در ائتلافی گسترده علیه ایران و حزب الله و بشار اسد گرد هم آیند. سعودی ها می خواهند اخوان المسلمین و حماس را از وابستگی به ایران جدا کنند. و لذا قطر را به این منظور به کار گرفت. قطریها برای ملک عبد الله احترام ویژه ای قائلند.

مشخص نیست عربستان در برابر تن دادن قطر به خواسته هایش چه وعده ای به این کشور داده است. در راستای این تحولات فرستاده امیر قطر و رئیس دیوان پادشاهی سعودی برای دیدار با سیسی راهی مصر شدند. در این راستا رئیس اطلاعات مصر نیز تغییر کرد. وی بر علیه حماس و اخوان المسلمین عمل می کرد و پیوسته با اسرائیل در ارتباط بود.

پس از این آشتی مصر گذرگاه رفح را بازگشایی کرد و قطر در بازسازی غزه نقش خواهد داشت. هدف از این آشتی بازگشت حماس به محورعربستان و مصر و اردن و دوری آن از محور ایران است مخصوصا اینکه ایران پس از بحران سوریه در صدد دعوت از خالد مشعل به تهران است.
 

پربیننده ترین خبرها