سیاری: میتوانیم منطقه را کاملا پاک و امن کنیم

سیاری: میتوانیم منطقه را کاملا پاک و امن کنیم
دوشنبه 8 دی 1393 - 13:28

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به توانمندی بالای جمهوری اسلامی ایران برای مین روبی و امن کردن منطقه گفت، این کار عملیاتی پیشرفته و مهم است، که الحمد الله در کشور ما بومی شده.

"دریادار حبیب الله سیاری" در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار شبکه العالم در "جاسک" تأکید کرد: به لطف خدا تا امروز همه طرح‌ها و برنامه‌ها و سریالهایی که برای انجام تمرینهای مختلف در دریا پیش بینی شده بود، به خوبی انجام شده و این مسیر هم تا چند روز آینده هم ادامه خواهد یافت.
وی افزود: شعار این رزمایش نمایش اقتدار، صلح و دوستی پایدار در سایه وحدت اسلامی پیش بینی شده است.
دریادار سیاری درباره اهداف رزمایش گفت: این رزمایش آخرین مرحله آموزشها است که در طول سال انجام می شود؛ و طی آن توان رزمی خودمان را برای دفاع در برابر هرگونه تهدید و انتقال تجارب به کارکنان و فرماندهان جوان و آزمایش سلاح ها و مهمات و تاکتیکاهایی که در اختیار نیروها و به ویژه نیروی دریایی، آزمایش می کنیم؛ همچنین یکی دیگر از اهدف این رزمایش ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه و حتی فرا منطقه بر این مبنا است که برای برقرار امنیت در منطقه ما این توانمندی را داریم و می توانیم خودمان و یا با همکاری کشورهای منطقه امنیت پایدار را در سایه وحدت اسلامی برقرار کنیم.
دریادار سیاری با اشاره به توانمندی بالای نیروی دریایی در مین روبی، تأکید کرد: اگر هر کسی بخواهد تحت هر عنوانی منطقه را با سلاح مین آلوده کند، ما این توانمندی را داریم که به خوبی مین روبی و منطقه را پاک و منطقه را امن کنیم.
وی افزود: این عملیاتی پیشرفته و مهم است و فناوری بالا و آموزشهای ویژه می خواهد؛ که الحمد الله در کشور ما بومی شده و ما از این تجهیزات برخوردار هستیم و برای پاک کردن هرگونه مین و مقابله با ناامنی‌ها، آمادگی کامل داریم.
دریادار سیاری درپاسخ به سؤالی درباره احتمال استفاده از زیردریایی فاتح در این رزمایش گفت: این رزمایش مانند مانند آزمایش آخر سال است و ما همه سلاح ها وتاکتیکهای جدید را در آن امتحان می کنیم تا بدانیم توان دفاعی و بازدارندگی ما چقدر است و اگر نقطه ضعفی وجود دارد برطرف کنیم؛ ما خیلی از سلاح‌ها و یگانهای شناورمان را در این رزمایش مورد آزمایش قرار می دهیم، و هیچ بعید نیست که زیردریایی فاتح هم به گونه ای مورد آزمایش قرار بگیرد.
دریادار سیاری در پایان گفت: انتظار ما از کشورهای دیگر که با ما منافع مشترک دارند این است که دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم امنیت پایدار در سایه وحدت اسلامی در منطقه داشته باشیم، بدین ترتیت هیچ کشور فرا منطقه‌ای دیگر به خودش اجازه نمی دهد که بگوید برای برقراری امنیت باید در منطقه حضور داشته باشد؛ ما می گوییم که می‌توانیم امنیت را برقرار کنیم و نیازی به حضور دیگران نیست.
رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) در منطقه‌ای به وسعت بیش دو میلیون کیلومتر از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند از پنج شنبه گذشته آغاز شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها