"اختلاط" در هواپیماهای عربستان مانعی ندارد!

دوشنبه 15 دی 1393 - 12:48

سازمان هواپیمایی عربستان تاکید کرد که قصد ندارد قانون منع اختلاط مردان و زنان را در داخل هواپیماهای خطوط هوایی این کشور اجرا کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عبد الرحمن الفهد، از مسؤولان سازمان هواپیمایی عربستان، تاکید کرد: آنچه در آمریکا و شبکه های اجتماعی درباره قصد این سازمان برای جلوگیری از اختلاط زنان و مردان در داخل هواپیماها منتشر شده، نادرست است.

این در حالی است که مأموران اداره موسوم به امر به معروف و نهی از منکر یا "پلیس دینی" عربستان، به شدت با آنچه "اختلاط زنان و مردان در اماکن عمومی" می نامند، برخورد می کنند و به زعم خود برای جداسازی مردان و زنان در تمامی محیط های عمومی تلاش می کنند.

اما به نوشته روزنامه الحیاة عربستان، یک مسؤول دیگر در سازمان هواپیمایی عربستان نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد که تصمیمی برای جلوگیری از اختلاط در داخل هواپیماهای این سازمان وجود ندارد.

وی خبر انتشار یافته در شبکه های اجتماعی را ناشی از برداشت نادرست از پاسخ یکی از مسؤولان سازمان مزبور به سوالی درباره دلیل تاخیر 15 دقیقه ای یکی از پروازها دانست. این مقام مسؤول، تاخیر مزبور را به دلیل ساماندهی ترتیب صندلی های مسافران و هماهنگی میان خانواده هایی دانسته بود که صندلی ها در کنار هم در اختیار آن ها قرار نگرفته بود. وی در پاسخ به فرد سوال کننده می گوید راه حل هایی برای این مشکل اعمال شده است و منتظر نتایج آن ها هستیم.

بر پایه این گزارش سازمان هواپیمایی عربستان امکان انتخاب شماره صندلی ها را پیشاپیش به مسافران می دهد و خانواده ها می توانند حسب نیاز، صندلی ها را در کنار هم انتخاب کنند. اما به نوشته الحیاة گاهی مسافران هنگام خرید بلیط از پایگاه اینترنتی مربوط، از این حق خود استفاده نمی کنند و هنگام مراجعه به فرودگاه مشکلاتی از این قبیل رخ می دهد.

این در حالی است که پایگاه خبری "ماشابل" آمریکا به نقل از منبعی که نامش را ذکر نکرد، نوشت: اظهارات عبد الرحمن الفهد خارج از چارچوب بوده و وی هرگز نگفته که سازمان هواپیمایی عربستان قصد اتخاذ چنین تدابیری را دارد.

پربیننده ترین خبرها