آیا زهران علوش فرمانده جیش الامه را کشته است ؟

آیا زهران علوش فرمانده جیش الامه را کشته است ؟
سه شنبه 16 دی 1393 - 15:17

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه تاکید کرد گروه تروریستی "زهران علوش" بعد از از بین بردن گروه موسوم به «جیش الامه»، فرمانده این گروه را به همراه پسرش و مسئول اطلاع رسانی این گروه، به اسارت گرفته است.

خبرنگار شبکه العالم گفت: اکنون مهم ترین موضوع اختلافاتی است که بین گروههای مسلح به ویژه در دوما و برخی مناطق نزدیک آن در غوطه شرقی بالا می گیرد تا جایی که اکنون می توان گفت دیگر چیزی به نام جیش الامه وجود ندارد. زیرا گروه موسوم به جیش الاسلام وابسته به زهران علوش همه عناصر این گروه را به اسارت گرفته و یا از پا در آورده است؛ و مراکز آن را به آتش کشیده و انبارهای این گروه را تصرف کرده است.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: این در حالی است که سرنوشت فرمانده جیش الامه هنوز نامعلوم است. اما مساله قطعی این است که او با پسرش و مسؤول اطلاع رسانی این گروه به اسارات در آمده و به یکی از زندان های وابسته به زهران علوش منتقل شده اند.

از سوی دیگر مردم سوریه در برخی مناطق به ویژه بیت سحم در غوطه غربی و نزدیک منطقه زینبیه و جاده فرودگاه با برگزاری تظاهرات خواستار پایان دادن به اقدامات گروههای مسلح و برقراری آشتی شدند.

خبرنگار العالم به هدف قرار گرفتن یکی از شخصیت های برجسته که در روند آشتی و رسیدگی به اوضاع برخی از افراد تحت تعقیب مشارکت دارد، اشاره کرد و افزود وی با انفجار بمب به شدت زخمی شد و سرنوشت او هنوز معلوم نیست.

در این حال یکی از گروههای مسلح که با فشارهایی در نزدیکی منطقه الحجر الاسود و رودخانه عیشه مواجه است تلاش کرد از سمت اردوگاه الیرموک نفوذ کند اما ارتش سوریه و کمیته های مستقر در این منطقه جلوی آن ها را گرفتند.

خبرنگار العالم همچنین به پیشروی نیروهای مردمی کرد در عین العرب اشاره کرد، و افزود برخی از ساختمان ها و مدارسی که گروههای داعش در آن ها حضور داشتند، پاکسازی شد و اکنون با عقب نشینی گروههای داعش، اوضاع به نفع کمیته های مردمی است.

از سوی دیگر درگیری هایی در منطقه حندرات در حومه حلب رخ داد و ارتش سوریه از سمت منطقه البریج پیشروی کرد و برخی از گروههای مسلحی را که سعی داشتند از برخی مناطق نفوذ کنند، هدف قرار داد.

خبرنگار العالم در پایان این گزارش گفت، با توجه به اینکه احتمال می رود برخی از گروههای مسلح در جبهه القلمون در ریف دمشق اقداماتی انجام دهند، ارتش سوریه برای چنین وضعی آماده می شود و به حملات خود برای مقابله با برخی اقدامات گروههای مسلح در این مناطق ادامه داده است.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها