1400 تروریست فرانسوی در عراق و سوریه

1400 تروریست فرانسوی در عراق و سوریه
دوشنبه 22 دی 1393 - 23:01

العالم - دولت فرانسه اعلام کرد : هزار و 400 فرانسوی یا برای جنگیندن به سوریه و عراق رفته اند یا قصد رفتن به این دو کشور را داشته اند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مانوئل والس" نخست وزیر فرانسه در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه بی.اف.ام،گفت: حدود 70 فرانسوی یا افراد مقیم فرانسه در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه کشته شده اند.

دولت فرانسه چند هفته پیش آمار کمتری ارائه داده بود که شامل سفر هزار و 200 فرانسوی به عراق و سوریه و کشته شدن 60 تن از آنها می شد.

دولت فرانسه در ماه دسامبر نیز تاکید کرد: در زمان حاضر 390 نفر از کسانی که برای جنگ به عراق و سوریه رفته اند همچنان در آنجا بسر می برند. 231 تن در مسیر سفر به عراق و سوریه هستند. 234 نفر به سوریه رفته اند و 185 به فرانسه بازگشته اند.

والس تاکید کرد : این ارقام  از افزایش چشمگیر تروریستهای فرانسوی در عراق و سوریه در یک مدت زمان کم حکایت دارد. آن زمان که من عهده دار پست وزارت کشور بودم یعنی در سال 2012 آمار نشان می داد که  تنها 30 فرانسوی در صفوف تروریستها در عراق و سوریه حضور دارند  اما هم اکنون این آمار به هزار و 400 نفر رسیده است.

وی افزود: عوامل حمله به هفته نامه شارلی ابدو دو برادر به نامهای شریف و سعید کواشی بودند. این دو تن بی هیچ شک و تردیدی از کسانی هستند که برای فراگرفتن مرگ و تروریسم از فرانسه به عراق و سوریه رفته بودند. اما نفر سوم احمدی کولیبالی از فرانسه نرفته بود و از سوی سازمان اطلاعات فرانسه، شناسایی نشده بود.

شمار فرانسوی هایی که مایل بودند به گروه های مسلح تروریست در سوریه و عراق بپیوندند، در سال 2014 به صورت چشمگیری افزایش یافت . این احتمال وجود دارد که افراد یاد شده برای انجام عملیات تروریستی در فرانسه به کشورشان بازگردند.

در این میان شمار فرانسوی ها و افراد مقیم فرانسه که در شبکه های جذب نیرو برای گروه های مسلح فعالیت می کنند نیز دو چندان شده است. بر اساس اعلام نظر مسئولان فرانسوی اخیرا سیزده گروه جذب نیرو برای گروه های مسلح در سوریه و عراق، شناسایی و متلاشی شده اند.

فرانسه و بلژیک در میان کشورهای غربی که شهروندان شان جذب عملیات تروریستی داعشی ها در سوریه و عراق می شوند، پیشقراول هستند.

 

پربیننده ترین خبرها