نحوه مقابله اهالی قدس با یهودی سازی + فیلم

چهارشنبه 24 دی 1393 - 14:50

خبرنگار شبکه العالم در فلسطین اشغالی از مقاومت و تحرکات جدید اهالی منطقه سلون در جنوب مسجد الاقصی در برابر شهرک نشینان صهیونیست که بر منازل فلسطینی های این منطقه تسلط یافته اند، خبر داد.

بر اساس این گزارش اهالی منطقه سلوان با پرتاب سنگ و آتش زدن خودروهای شهرک نشینان صهیونیست، در صدد بیرون راندن آنان از منازلی هستند که با زور بر آن تسلط یافته اند؛ نیروهای رژیم صهیونیستی نیز، کودکان وجوانان فلسطینی ساکن این منطقه را بازداشت و مجازات می کنند.

"فخری ابوذیاب " رئیس کمیته دفاع از اراضی و منازل منطقه سلوان در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: هدف از فشارهای اخیر صهیونیست ها، زمینه سازی برای  تسلط شهرک نشینان بر منازل فلسطین ها و یهودی سازی این منطقه است، اما فلسطینی ها نیز به این اقدامات  واکنش نشان دادند، زیرا این شهرک نشنیان را وصله ای  ناپسند و مردود می دانند.

وی افزود براین اساس، برخی نهادهای فلسطینی نسبت به وجود صهیونیست ها در منطقه سلوان، ابراز خشم و ناخرسندی کرده اند و واکنش اهالی بیت المقدس به این تحرکات، پرتاب سنگ یا سوزاندن منازلی است که صهیونیست ها بر آن تسلط یافته اند.

بر اساس گزارش خبرنگار العالم، منطقه سلوان در قدس اشغالی، شاهد حملاتی به منازل فلسطینیان، بازداشت گسترده جوانان، کودکان، زنان و انتقال آنها به زندان های رژیم صهیونیستی و بازداشت اداری فلسطینی ها از شش ماه تا یک سال است.
یکی از شهروندان منطقه سلوان در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: بازداشت اهالی منطقه سلوان تقریبا امری روزانه است و هر اقدام برضد شهرک نشینان، حملات شبانه به سلوان و بازداشت کودکان و زنان را در پی دارد .

پربیننده ترین خبرها