نشانه های بحران میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و لبنان

نشانه های بحران میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و لبنان
پنج‌شنبه 25 دی 1393 - 14:50

العالم ـ اظهارات اخیر دبیرکل حزب الله لبنان درباره قیام مردم بحرین خشم کشورهای حوزه خلیج فارس را برانگیخت؛ زیرا این اظهارات را "تحریک آشکار به خشونت" در بحرین دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در سخنرانی روز جمعه گذشته گفت که بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق امر "بسیار خطرناکی" است و ملت بحرین از همان ابتدای قیام خود، مسالمت جویی را اختیار کرد. مردم بحرین و نیز رهبران آنها در زندانها مورد تعرض و تعدی قرار گرفتند؛ اما به خشونت روی نیاوردند.

وی افزود: در بحرین طرحی شبیه به طرح صهیونیستی وجود دارد که افرادی از نقاط مختلف به بحرین آورده می‌شوند و به آنها تابعیت داده می‌شود. رژیم بحرین به کشاندن جوانان بحرینی به خشونت تکیه کرده بود و از مهمترین علل پایبندی ملت بحرین به مسالمت جویی، رهبری آنهاست.

عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در ریاض روز چهارشنبه 14 ژانویه، عبدالستار عیسی سفیر لبنان در عربستان را فراخواند و یادداشت اعتراض خود به اظهارات سید حسن نصرالله را تقدیم اوکرد و از دولت لبنان خواست تا موضع خود در قبال این اظهارات را تببین کند.

وزارت خارجه امارات نیز در پی اظهارات دبیر کل حزب الله که آن را اظهاراتی "خصمانه" در قبال بحرین توصیف کرد، حسن یوسف سعد سفیر لبنان در ابوظبی را فراخواند و یادداشت اعتراض رسمی خود را به او تقدیم کرد. 

طارق الهیدان معاون وزیر خارجه در امور نهادهای بین المللی گفت: "امارات مسئولیت کامل این اظهارات را به عهده دولت لبنان می داند و از آن می خواهد تا بیانیه روشنی در محکومیت این اظهارات خصمانه صادر کند".

وزارت خارجه بحرین روز یکشنبه گذشته در اعتراض به اظهارات سید حسن نصرالله، ابراهیم عساف کاردار سفارت لبنان در بحرین را فراخواند، وزارت خارجه بحرین این اظهارات را تحریک آشکار به خشونت و تروریسم دانست.  

پربیننده ترین خبرها