جلوگیری از نزدیک شدن اردنی‌ها به سفارت فرانسه

جلوگیری از نزدیک شدن اردنی‌ها به سفارت فرانسه
شنبه 27 دی 1393 - 13:39

نیروهای امنیتی اردن از راهپیمایی مردم این کشور مقابل سفارت فرانسه در امان، در اعتراض به کاریکاتورهای توهین آمیز نشریه فرانسوی جلوگیری کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ منابع رسانه ای اردنی تأکید کردند، پلیس این کشور با بازداشت گروهی از معترضان، مانع راهپیمایی اعتراضی آمیز مردم مقابل سفارت فرانسه شد.
به دنبال تظاهرات مردم که با حضور جنبش اسلامی اردن در اعتراض به چاپ مجدد کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) در نشریه فرانسوی شارلی ابدو صورت گرفت، شمار زیادی از نیروهای پلیس در مرکز امان پایتخت این کشور مستقر شدند.
معترضان، اقدام دولت فرانسه در ارایه مجوز به انتشار اینگونه کاریکاتورها را محکوم کردند.
هزاران اردنی، در اعتراض به توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) به خیابان ها ریختند و با سردادن شعارهایی، جریحه دار کردن احساسات یک میلیارد مسلمان، تحت عنوان آزادی بیان در غرب را محکوم کردند.
معترضان با تجمع در میدان "النخیل"، قصد تظاهرات به سوی منطقه "جبل عمان" نزدیکی سفارت فرانسه را داشتند اما با سرکوب و ممانعت نیروهای امنیتی روبرو و در نتیجه شماری از معترضان بازداشت شدند.
تظاهرات مردم در کشورهای مختلف در اعتراض به انتشار تصاویر موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) در نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" همچنان ادامه دارد. نشریه شارلی ابدو در نخستین شماره خود پس از حمله مسلحانه به این نشریه که کشته شدن 12 نفر را در پی داشت در 3 میلیون نسخه و به زبان های مختلف تصاویر حاوی توهین به پیامبر اکرم (ص) را منتشر کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها