اکثر معارضان سوری درمذاکرات مسکو شرکت می کنند

اکثر معارضان سوری درمذاکرات مسکو شرکت می کنند
شنبه 27 دی 1393 - 23:08

العالم - کمیته ملی هماهنگی مخالفان سوری از مشارکت اکثر معارضان داخلی در مذاکرات مسکو برای حل بحران سوریه خبر داد.

" محمود مرعی " رئیس کمیته هماهنگی مخالفان سوری روز شنبه درمصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: همه شخصیت های ملی در داخل سوریه که به مذاکرات مسکو دعوت شده اند، به مسکو خواهند رفت؛ اما مرکزهماهنگی درصدد تلاش برای اخلال در برگزاری مذاکرات مسکو بوده است و تاکنون تصمیمی برای رفتن به این مذاکرات نگرفته است.

وی افزود انتظار می رود که مرکز هماهنگی بعد از دستوراتی که از آمریکا و عربستان سعودی دریافت خواهد کرد، تصمیم به شرکت درمذاکرات مسکو بگیرد.

وی تصریح کرد" ما از مدت ها پیش بر این باوریم که بحران سوریه از راه نظامی حل و فصل نخواهد شد؛ بلکه فقط از راه حل سیاسی و با گفتگو میان دولت و مخالفان و بررسی مسائل مورد اختلاف قابل حل خواهد بود".

وی تاکید کرد مسئولان سوری و مخالفان باید با یکدیگر درمقابله با تروریسم متحد باشند و درخصوص وحدت سوریه و مردم و مخالفت با دخالت خارجی وحدت و اتفاق نظر داشته باشند.

وی افزود که نقاط اشتراک بسیاری میان دولت و مخالفان سوری وجود دارد که آن ها می توانند از این نقاط اشتراک برای خدمت به ملت سوریه و تمامیت ارضی کشورشان استفاده کنند.

این شخصیت معارض سوری همچنین گفت برخی از مسائل مورد اختلاف مانند مرحله تحول دموکراتیک ، تشکیل دولت وحدت ملی، آزادی زندانیان سیاسی ، بازگشت مهاجران داخلی و خارجی به سرزمین خود و مسائل انسانی بسیار وجود دارد که باید از طریق مطرح شدن در مذاکرات میان دولت و مخالفان حل و فصل شود.

مرعی با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر آموزش و تجهیز معارضان میانه روی سوریه در ترکیه و قطر و عربستان به سلاح ، گفت آمریکا خواهان حل و فصل بحران سوریه از راه سیاسی نیست بلکه خواهان طولانی شدن این بحران و تخریب بقیه سوریه است؛ اما مخالفان با آموزش و تجهیز معارضان به سلاح مخالفیم و از گفتگو میان دولت و مخالفان حمایت می کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها