شیخ نعیم قاسم: با ولایت فقیه می‌توان در مسیر اسلام حرکت کرد

شیخ نعیم قاسم: با ولایت فقیه می‌توان در مسیر اسلام حرکت کرد
يکشنبه 28 دی 1393 - 10:16

معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد : حزب الله معتقد به ولایت فقیه است زیرا با رهبری و هدایت ولایت فقیه می توان در مسیر اسلام حرکت کرد، و اعتقاد به ولایت فقیه بخشی از اعتقادات اسلامی ما است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از المنار، شیخ "نعیم قاسم" گفت : عملکرد حزب الله ناشی از ایمانش به ولایت فقیه است. حزب الله الگوی اسلام معاصر است و ولایت فقیه را سرمشق زندگی می داند و کسی که می خواهد نمونه عملی ولایت فقیه را ببیند ، باید به حزب الله نگاه کند. 
شیخ نعیم قاسم افزود : ما از ولایت فقیه آموخته ایم که با اشغالگر مبارزه کنیم. مبارزه با اسرائیل هم وظیفه ای دینی و هم وظیفه ای سیاسی است . ما هم اکنون طعم پیروزی های مقاومت را می چشیم مقاومتی که مفید بودن و کارآیی خود را برای تأمین منافع ملل منطقه ثابت کرده و نشان داده است .
معاون دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: یکی از نتایج ایمان ما به ولایت فقیه، تعامل و همکاری ویژه حزب الله با گروه های مختلف است. حزب الله با دیگر گروه ها  اختلافات فکری دارد ولی اختلافی در امور سیاسی و تصمیم گیری ها وجود ندارد و به همین دلیل حزب الله توانست با جنبش امل و حزب ملی آزاد ائتلاف استراتژیک تشکیل بدهد و با دیگر احزاب نیز همکاری کند و با همه طرف ها وارد مذاکره شود و هم اکنون با حزب المستقبل مذاکره می کند زیرا معتقد به تفاهم و تعامل برای تأمین منافع ملی و پرداختن به اشتراکات و کنار گذاشتن اختلافات است.     

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: ما دیدگاهی سیاسی که برگرفته از ایران یا دیگر کشورهای جهان باشد ، اتخاذ نمی کنیم . ما پایبند به ایمان خود و احکام اسلامی هستیم و پایبندی واقعی به این امور مستلزم تبعیت از ولی فقیه است .
شیخ قاسم اعلام کرد : یکی دیگر از نتایج اعتقاد ما به ولایت فقیه اخلاق و رفتار نیکو و فداکاری های جوانان مؤمن حزب الله است .
شیخ قاسم گفت : ما از ولایت فقیه آموخته ایم که اسلام رحمت ، حکمت و تعامل است و این دین الهی هیچ ارتباطی با انحرافات مدعیان اسلام ندارد. همه جهانیان تکفیری ها را که فقط مدعی اسلام هستند ، می بینند تکفیری هایی که هر جرم و جنایتی مرتکب می شوند و هیچ بهره ای از رحمت ، حکمت ، اخلاق و انسانیت ندارند و هیچ ارتباطی بین تکفیری ها و اسلام وجود ندارد . 
شیخ قاسم خاطرنشان کرد: تکفیری ها امروز از دستورات ارباب های خود سرپیچی می کنند که این امر نشان می دهد تکفیری ها و ارباب های آنها در مسیر درست حرکت نمی کنند و این مقاومت است که در مسیر درست حرکت می کند . ما با مبارزات فکری و میدانی و با الهام از ولایت فقیه گام های استواری برای نشان دادن اسلام ناب و تأمین منافع ملی و حفظ استقلال لبنان و تأمین منافع ملل منطقه برداشته ایم.

پربیننده ترین خبرها