پرتاب تخم مرغ به سوی وزیر خارجه کانادا + فیلم

دوشنبه 29 دی 1393 - 13:14

جوانان فلسطینی پس از دیدار "جان برد" وزیر خارجه کانادا با ریاض المالکی همتای فلسطینی خود در کرانه باختری ، به سوی هیات همراه وی تخم مرغ پرتاب کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از منابع فلسطینی، فعالان جنبش  جوانان وابسته به جنبش فتح و کمیته های مقاومت مردمی  تظاهراتی را ضد وزیر کانادایی در فلسطین برگزار کردند.
کانادا در پایان سال 2012 یکی از معدود کشورهایی بود که با دست یافتن فلسطین به امتیاز داشتن ناظر در سازمان ملل مخالف بود.

گفتنی است کانادا طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه که در تابستان 2014 و شهادت 2200 فلسطینی، برخلاف دیگر محافل بین المللی که اقدامات این رژیم را محکوم کرده بودند، مدعی شد که صهیونیستها در حال دفاع از خود هستند.

رسانه های فلسطینی نیز از بحران جدید برد و صائب عریقات  مذاکره کننده ارشد فلسطین خبر دادند، زیرا برد از عریقات خواسته بود به خاطر شبیه دانستن اقدامات داعش به شهرک نشینان صهیونیست ضد فلسطینیان، عذر خواهی کند.
در مقاله ای که دریک نشریه کانادایی منتشر شده بود عریقات نیز از برد خواست تا به خاطر سخنش مبنی براینکه فلسطین وجهه منفی به تاریخ خود داده ، از مردم فلسطین عذر خواهی کند.

وی طی دیدار با ریاض المالکی  خواهان از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی  شده بود.

گفتنی است کشورهای هم پیمان رژیم صهیونیستی و در راس آنها کانادا و امریکا با تلاشهای دیپلماتیک فلسطینیان جهت رای گیری مجدد برای  طرح پایان دادن به اشغال فلسطین طی سه سال مخالف هستند.

پربیننده ترین خبرها