فایننشال تایمز: حمله به الوفاق اعتراضها را گسترش داد

فایننشال تایمز: حمله به الوفاق اعتراضها را گسترش داد
دوشنبه 29 دی 1393 - 13:45

روزنامه فایننشال تایمز چاپ انگلیس تأکید کرد، تظاهرات و اعتراضها در مناطق مختلف بحرین پس از حمله رژیم آل خلیفه به جمعیت الوفاق و بازداشت دبیرکل آن گسترش یافته است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "فایننشال تایمز" از سراسری شدن تظاهرات در مناطق مختلف بحرین در اعتراض به حمله رژیم بحرین به جمعیت الوفاق بزرگترین  گروه سیاسی مخالف خبر داد.

خبرنگار این روزنامه در دبی در گزارشی نوشت : الوفاق بحرانهای اخیر را ناشی از مخالفت خود با انتخابات اخیر و قطع شدن مذاکرات با دولت درباره تغییرات سیاسی می داند.

فایننشال تایمز تأکید کرد: بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق و جمیل کاظم یکی از اعضای ارشد الوفاق موج جدیدی از اعتراض ها را در پی داشته است .

این روزنامه به نقل از شاهدان نوشت: درگیریهایی مداوم پلیس و معترضان به شدت و به شکل خشونت امیزی افزایش داشته است.

"علی الاسود" یکی از رهبران الوفاق که مقیم لندن است در گفتگو با فایننشال تایمز گفت : با پایان یافتن انتخابات شاهد از سرگیری حملات رژیم علیه الوفاق بودیم .

این جمعیت هشدار داد: بازداشت دبیرکل الوفاق کشور بحرین را در برابر یک آینده نامشخص قرار داده است.

"جین کینینمونت" قائم مقام برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در مؤسسه «چتم هاوس» گفت : یکی از نهادهای دولتی همواره در صدد ایجاد ممنوعیت برای جمعیت الوفاق است در حالی که دیگران در صدد دست یافتن به راهکارهای سیاسی هستند.

وی افزود: تلاش برای دستیابی به توافق پیش از انتخابات سال گذشته ناکام ماند . هم اکنون گروهی که سرکوب را ترجیح می دهند در راس امور کشور قرار دارند.

وی ادامه داد: وقتی شیخ علی سلمان در سخنرانی خود با راهکارهای  نظامی  گروههای مقاومت در مناطق دیگر اعلام مخالفت کرد، دولت از آن به عنوان یک اقدام تحریک آمیز نام برد.

"جاستین گینگلر" تحلیلگر و کارشناس مسائل بحرین نیز گفت : کشورهای غربی بطور چشمگیری به حمایت منامه از عملیات نظامی گروههای مسلح در سوریه ،عراق و افغانستان چشم امید دوخته اند.

گینگلر مدیر برنامه پژوهشها در دانشگاه قطر گفت: با وجود اینکه شک دارم اما به نظر می رسد آمریکا و انگلستان  پس از تحریم انتخابات از سوی الوفاق به هیچوجه هیچ تمایلی برای حمایت از الوفاق ندارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها