نماینده سابق لبنانی: مقاومت در جبهه جولان حضور دارد

سه شنبه 30 دی 1393 - 10:12

نماینده سابق مجلس لبنان، شهادت نیروهای حزب الله در سوریه را نشان دهندۀ حضور مقاومت در جبهۀ جولان دانست.

"ناصر قندیل" روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: همان طور که بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرده بود، اینک مقاومت در جبهه جولان حضور دارد و شهادت نیروهای مقاومت در این منطقه، بهترین گواه بر این مساله است.
وی با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در ترور شماری از نیروهای حزب الله لبنان از جمله شهید جهاد مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه، فرماندۀ فقیدِ حزب الله، تاکید کرد: اگر مقاومت، برای رژیم صهیونیستی مزاحمت و نگرانی ایجاد نکرده بود، این رژیم اقدام به ترور مبارزان مقاومت نمی کرد.
وی افزود: حضور مقاومت در جبهه جولان، با تصمیم بشار اسد عملی شده است و این حضور به مثابه کانون درگیری با رژیم صهیونیستی به شمار می رود، این در حالی است که "جبهه النصره" به عنوان مهرۀ بازی رژیم صهیونیستی، کانون درگیری سوری – سوری نیست.
قندیل درباره واکنش احتمالی مقاومت به این تجاوز رژیم صهیونیستی گفت: مقاومت، در درجه ای از تعقل و تدبیر قرار دارد که از درجۀ شجاعت پایین تر نیست؛ از نظر مقاومت، هرگونه واکنش باید به نفع درگیری با رژیم صهیونیستی باشد، اما به طور کلی واکنش مقاومت امری قطعی و قریب الوقوع است.
وی افزود: واکنش مقاومت، به دور از هرگونه ماجراجویی صورت خواهد گرفت تا در این بین، خونی از مردم سوریه یا مردم لبنان ریخته نشود.
نماینده سابق پارلمان لبنان، درباره شهادت سرتیپ پاسداری از ایران در این جنایت رژیم صهیونیستی گفت: فرماندهان سپاه پاسداران، در بسیاری از عملیات مقاومت در لبنان یا سوریه حضور پیدا می کنند و به لبنانی ها و سوری ها و عراقی ها در دفاع از وطنشان کمک می کنند.
غالب قندیل در ادامه تصریح کرد: شهادت این سرتیپ پاسدار در منطقه القنیطره، ثابت می کند که محور مقاومت، با تمام طرف های آن، در وضعیت جنگ قرار گرفته است و رژیم صهیونیستی باید بفهمد که محور مقاومت به این جنایت به چشم حادثه ای گذرا ضد گروهی از مقاومت لبنان در خاک سوریه نمی نگرد، بنابراین دشمن صهیونیستی باید پاسخی دردناک را انتظار بکشد.

26 

 

پربیننده ترین خبرها