وزارت خارجه آمریکا: به لیبی سفر نکنید!

وزارت خارجه آمریکا: به لیبی سفر نکنید!
چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 18:39

وزارت امورخارجه آمریکا، بار دیگر اتباع خود را از سفر به لیبی برحذر داشت و از آمریکایی‌های حاضر در لیبی نیز خواست فوراً این کشور را ترک کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: اوضاع امنیتی لیبی، بی ثبات و غیرقابل پیش بینی است. دولت لیبی نیز نتوانسته است ارتش و پلیس را سامان دهی کند. بنابراین کسانی که قصد سفر به لیبی را دارند، باید بدانند که ممکن است در معرض آدم ربایی، حملات خشونت بار و یا مرگ قرار گیرند. شهروندان آمریکایی که در لیبی نیز حضور دارند، باید جانب احتیاط را رعایت کرده، فوری این کشور را ترک کنند.

در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید شده است: انواع مختلف سلاح، از جمله ضدهوایی همچنان در دست افراد است که امکان استفاده از آن ها ضد هواپیماهای غیرنظامی وجود دارد، به ویژه که سطح ارتکاب جنایت در بخش هایی از این کشور، بالاست.

از نظر وزارت خارجه آمریکا، "ادامه درگیری ها و حملات در سراسر کشور، حمله به هتل هایی که غربی ها در آن ها اقامت می کنند، ایجاد پست های بازرسی توسط گروه های شبه نظامی در داخل و خارج طرابلس و همچنین بسته شدن اکثر فرودگاه های بین المللی" مهمترین خطرهای موجود در لیبی به شمار می روند.

این وزارتخانه از اتباع آمریکا که در لیبی به سر می برند خواست، هر چه سریع تر طرح هایی برای خروج از این کشور برای خود در نظر بگیرند و از مناطقی که در آن ها تظاهرات، اعتراضات و گردهمایی برگزار می شود، پرهیز کنند و حتی در تحصن هایی مسالمت آمیز نیز شرکت نکنند زیرا همه این تجمع ها ممکن است به درگیری و خشونت کشیده شود.

گفتنی است که کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی واقع در شرق لیبی، در سال 2012 هدف حمله قرار گرفت و در این حمله، شماری از آمریکایی ها از جمله "کریستوفر استیونز" سفیر آمریکا کشته شد.
 

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها