ارتش آزاد سوریه خود را در برابر داعش ناتوان می بیند

ارتش آزاد سوریه خود را در برابر داعش ناتوان می بیند
پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 - 13:25

العالم - رییس جدید تشکیلات مخالفان سوریه اذعان کرد که ارتش آزاد اعتبارش را در برابر "دولت اسلامی" از دست داده است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد خواجه" رییس جدید تشکیلات مخالفان سوریه با اذعان به فقدان اعتبار "ارتش آزاد" مقابل "دولت اسلامی" گفت: با هماهنگی آمریکا، دوباره ساختار ارتش آزاد را ساماندهی خواهد کرد.

به نظر می رسد که رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوریه، برای کسب محبوبیت مردمی به شدت در پایگاههای اجتماعی فعال شده و این چیزی است که در صفحه کاربری وی به مثابه مرکز رسانه ای ویژه فعالیت های او در راس هیات مخالفان پیداست. هیاتی که  بااستقبال چشمگیری از سوی گروهها و اقشار مختلف مردم سوریه مواجه نشده است.

از مهمترین اخبار مورد توجه رئیس ائتلاف مخالفان سوریه درباره "ارتش آزاد" این است که با تسلط دوباره ارتش سوریه بر بخش های گسترده ای ازمناطق تحت کنترل ارتش آزاد، دولت اسلامی و دیگر گروههای مسلح، اعتبار خود را از دست داده است.

از همین جا به اهداف خالد خواجه از هماهنگی با آمریکا در "ساماندهی ساختار ارتش آزاد" پی می بریم، وی اذعان می کند که برنامه آموزش ارتش آزاد با هماهنگی تعدادی از کشورها در گروه دوستان ملت سوریه و وزارت دفاع در حکومت موقت سوریه صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: طی مذاکرات با شماری از ژنرال ها در فرماندهی مرکزی آمریکا و "دنیل روبنستين" نماینده ویژه ایالات متحده در سوریه تلاش می کنیم که همه نیازمندی های ارتش آزاد برای شروع عملیات نظامی و گسترده در خاک سوریه مرتفع کنیم.

الخواجه هدف از این اقدام را آزادی سوریه از کنترل حکومت "قانونی" بشاراسد و تشکیلات "دولت اسلامی" برشمرد.

رییس جدید تشکیلات مخالفان سوریه اولویت راهبردی کنونی خود را آموزش ارتش آزاد، بازسازی ساختار آن و ساماندهی ارتش آزاد مطابق با استانداردهای جهانی عنوان کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها