ترس و نگرانی در اسرائیل: ایران میادین گازی را هدف قرار خواهد داد

ترس و نگرانی در اسرائیل: ایران میادین گازی را هدف قرار خواهد داد
پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 - 13:30

العالم - پس از ترور ژنرال ایرانی که با توجه به شواهد بدون برنامه ریزی بوده، نگرانی اسرائیل از تلاش ایران برای هدف قراردادن یکی از منابع راهبردی آن رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه ا لعالم ، روزنامه عربستانی المرصد گزارش کرد، پس از آنکه مشخص شد که ترور ژنرال ایرانی محمد علی الله دادی بدون برنامه بوده، ترس و نگرانی اسرائیل از انتقام ایران رو به افزایش است.

تحلیلگران اسرائیلی اعلام ترور الله دادی را غیر عمد دانسته و در تلاش برای آرام کردن و فرونشاندن خشم و واکنش کوبنده تهران، علت آن را نزدیک بودن به "جهاد مغنیه" اعلام کرده اند.

براساس سیاستی که حزب الله در سالهای اخیر دنبال می کند، پاسخ به اسرائیل تنها محدود به مرزهای اسرائیل – لبنان نیست بلکه از دورترین نقاط نیز امکان پذیر خواهد بود.

هم اکنون اسرائیل بر این باور است که جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد مناطق راهبردی این رژیم و در راس آن میادین گازی کشف شده در دریای مدیترانه را به طور مستقیم با حزب الله هدف قرار دهد.

ترس اسرائیل بیشتر از موشک های روسی "یاخونت" است که در اختیار حزب الله لبنان قرار دارد. روسیه با تجهیز ایران و حکومت سوریه به این از موشک ها و به دنبال آن بهره گیری حزب الله از این موشک ها، تهدید خطرناکی برای دو مجتمع گازی تمار و لفیاتان بشمار می آید.

در همین حال، ارتش اسرائیل در مرزهای شمالی مناطق اشغالی به حالت آماده باش در آمده و نیروهای خود در این جبهه را تقویت و با استقرارسامانه سپر موشکی گنبد آهنین در مرز با لبنان ، راههای ارتباطی در این مناطق را مسدود کرده است.

منابع خبری لبنان در روزهای اخیر، از تحرکات گسترده جنگنده های اسرائیلی بر فراز مناطق مرزی این رژیم با لبنان خبر می دهند.

ترس و نگرانی شهرک نشینان اسرائیلی از حفر تونل هایی شبیه به تونل های غزه است که در ماههای اخیر خبرهایی درباره حفر چنین تونل هایی در منطقه مرزی را شنیده اند. صحنه هولناک تر آنکه در لحظه وقوع درگیریها، ناگهان مبارزان حزب الله از طریق این تونل ها وارد اسرائیل شوند.

پربیننده ترین خبرها