با حکم دادگاه، پسران دیکتاتور مصر آزاد شدند

با حکم دادگاه، پسران دیکتاتور مصر آزاد شدند
جمعه 3 بهمن 1393 - 10:48

دادگاه مصر روز پنجشنبه حکم آزادی پسران مبارک در پرونده معروف به "کاخ های ریاست جمهوری" را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی منابع قضایی و وکلای مطلع می گویند دادگاه مصر روز پنجشنبه تصمیم گرفت تا 2 پسر حسنی مبارک رییس جمهور مخلوع را در پرونده فساد که در رسانه ها به پرونده کاخ های ریاست جمهوری معروف شده است، آزاد کند؛ آزادی جمال و علاء در حالی صورت می گیرد که چند روز قبل در سالگرد انقلاب 2011 مصر که به سرنگونی رژیم مبارک انجامید، تظاهراتی برگزار شده بود.

دادگاه تجدید نظر در ماه جاری اعتراض مبارک و پسرانش جمال و علاء را پذیرفت و قرار شد تا آنها باردیگر محاکمه شوند اما تا زمان آغاز محاکمه آزاد خواهند شد.

"فرید الدیب" وکیل خانواده مبارک اظهار داشت که دادگاه کیفری قاهره به ریاست "محمد عامر جادو" دادخواست وی برای اعتراض به بازداشت جمال و علاء را پذیرفت و حکم آزادی آنها را صادر کرد.

در جزییات این حکم آمده است که علاء و جمال مدت زمان حبس احتیاطی را که 18 ماه است، سپری کرده اند. حبس آنها از روز 26 ژوئن 2013 آغاز شده بود.

الدیب افزود: دو برادر از زندان آزاد خواهند شد؛ زیرا پرونده دیگری علیه آنها گشوده نشده است و از دیگر اتهامات مبری شده اند. 

برای نخستین بار پس از گذشت ماه ها، خیابانهای مرکزی قاهره پایتخت مصر بار دیگر شاهد اعتراضات ضد دولتی بود.

نیروهای امنیتی عصر پنجشنبه معترضان را از میدان "طلعت حرب" در مرکز قاهره پراکنده کردند؛ البته تظاهرات مشابهی شامگاه چهارشنبه در همین مکان برگزار شده بود.

در حادثه ای دیگر هواداران اخوان المسلمین عبور و مرور را در یکی از خیابانهای اسکندریه دومین شهر بزرگ مصر مختل کردند و به سوی ماموران امنیتی بطری های آتش زا پرتاب کردند. در این ناآرامی ها  13 نفر بازداشت شدند.

در سال 2013 پس از اعتراضات گسترده مردمی به حکومت اخوان المسلمین و محمد مرسی رئیس جمهور وقت، ارتش مصربه ریاست ژنرال عبدالفتاح السیسی که اکنون رئیس جمهور مصر است، محمد مرسی را بازداشت و از قدرت برکنار کرد. اعتراضات هواداران مرسی به این اقدام حوادث خونینی را در روزهای آتی رقم زد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها