4 استان جنوب یمن از صنعا دستور نمی‌گیرند

4 استان جنوب یمن از صنعا دستور نمی‌گیرند
جمعه 3 بهمن 1393 - 11:31

العالم ـ چهار استان جنوبی یمن از جمله عدن از پذیرش هرگونه فرمان از جانب صنعا به یگان‌های نظامی و نیروهای امنیتی امتناع می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کمیته امور امنیتی و نظامی در استانهای عدن، لحج، الضالع و ابین که هوادار عبدربه منصور هادی رییس جمهور هستند، تاکید کرد که در پی استعفای خالد بحاح نخست وزیر دولت یمن و سپس استعفای رئیس جمهور، این تصمیم را  اتخاذ کرده است.

در بیانیه کمیته امور امنیتی این استانها آمده است که کمیته امنیتی در اقلیم عدن نشستی فوق العاده درباره حوادث فاجعه بار در صنعا و شرطهای جدید حوثی ها برگزار کرد.

کمیته امنیتی خواستار "حفظ و مراقت از نهادهای عمومی و خصوصی و هوشیاری کامل یگانهای امنیتی و نظامی شد". همچنین تاکید کرد که "این یگانهای نظامی باید در حالت آماده باش در انتظار دریافت فرمان از رهبری اقلیم عدن باشند".

بنا به بیانیه کمیته امنیتی، تمام یگانهای نظامی و امنیتی نباید هیچ فرمانی مگر از جانب استاندار عدن و استانداران این اقلیم دریافت کنند تا اینکه فرمانهای نظامی از جانب فرمانده منطقه چهارم نظامی صادر شود.

همچنین این بیانیه از شهروندان و گروههای سیاسی و حزبی و نهادهای جامعه مدنی در اقلیم خواست تا در حفظ امنیت عمومی و سلامت عمومی سهیم شوند.

یادآور می شود، یمن جنوبی تا سال 1990 کشوری مستقل بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها