داعش، حفر خندق موصل را به مناقصه گذاشت

داعش، حفر خندق موصل را به مناقصه گذاشت
جمعه 3 بهمن 1393 - 15:21

گروه تروریستی داعش حفر خندق در اطراف شهر موصل در شمال عراق را به مناقصه گذاشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، گروه داعش پس از احداث دیواره های سیمانی ضخیم و تخریب پلی در نینوا از بیم استفاده کردها از آن برای حمله به موصل، اکنون در یک "مناقصه"
اعلام کرده که قصد دارد خندقی به عمق دو متر و با عرضی به همین اندازه در اطراف شهر موصل در شمال عراق حفر کند.

تعداد کمی از پیمانکاران در این مناقصه رقابت خواهند کرد و برنده این مناقصه در ازای هرکیلومتر از فعالیت برای ایجاد خندق، 4000 دلار از داعش دریافت خواهد کرد.

این اقدام که درآن از یکی از روش های جنگ قرون میانه استفاده شده است، نشان دهنده اصرار داعش بر حفظ سیطره بر شهر موصل است که در ژوئن سال گذشته به سلطه این گروه درآمده و از آن به عنوان پایگاهی برای گسترش نفوذ خود در مناطق دیگر استفاده کرده است.

عناصر مسلح داعش اخیراً با یک تانکر بمب گذاری شده، پل استراتژیک میان استان موصل با استان صلاح الدین را تخریب کردند تا نیروهای پیشمرگ کرد از آن برای حمله به شهر موصل استفاده نکنند.

رويترز به نقل از یک افسر بلندپایه بازنشسته ارتش که در موصل زندگی می کند، نوشت: داعشی ها تا آخرین قطره از خون خود از موصل دفاع خواهند کرد و این نبرد برای آنان سرنوشت ساز خواهد بود؛ چرا که شکست موصل به معنای شکست نهایی گروه داعش در عراق است.

درهمین ارتباط ، روزنامه "وال استریت جورنال" روز پنج شنبه نوشت آمریکا و عراق آماده برای خارج کردن شهر موصل از سلطه عناصر داعش هستند.

این روزنامه به نقل از ژنرال "لويد اوستن" فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا نوشت که این آمادگی ها شامل گزیش یگان های آموزش نظامی برای حمله احتمالی و قطع خطوط امدادی کمک به عناصر تندروی داعش است.

اوستن بر لزوم آمادگی نیروهای عراقی قبل از وقوع حمله تاکید کرد و گفت هنوز تصمیم نگرفته است که آیا نیروهای زمینی آمریکایی نیز به یگان های عراقی درحمله به موصل کمک خواهند کرد یا خیر و احتمال می رود که دو تیپ از نیروهای عراقی برای بازپس گیری موصل از داعش پیشاپیش نیروهای دیگر حرکت کنند.

این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت: نیروهای عراقی که مأموریت حمله به موصل را برعهده می گیرند، بین 4 تا 6 هفته آموزش خواهند دید.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها