اوضاع وخیم بیمارستانها در نبل و الزهراء + فیلم

جمعه 3 بهمن 1393 - 18:13

ساکنان دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهراء در حومه شمالی حلب از کمبود مواد پزشکی دارویی و واکسن کودکان رنج می برند.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، این دو شهرک بیش از دو سال است که از سوی گروهکهای تروریستی در محاصره قرار دارند .

وضعیت انسانی در این مناطق با توجه به سکوت نهادهای بین الملل در سطح گسترده ای رو به وخامت نهاده است.

رنج و محرومیت اهالی این دو شهرک فقط به حملات موشکی و گلوله باران مکرر تروریستها منحصر نمی شود، بلکه از آن نیز فراتر رفته و به محاصره تبدیل شده است به گونه ای که بخش بهداشت و درمان در آنها به شدت وخیم شده است و مردم را در برابر خطر نیستی و یک فاجعه تمام عیار انسانی قرار داده است .

"علی پاشا" پزشک بیمارستان شهرک الزهراء به خبرنگار العالم گفت : بسیاری از بیماران نیازمند دستگاههایی هستند که ما در اختیار نداریم و همین امر باعث انتشار و سرایت انواع بیماری ها و خونریزی های مغزی و در نهایت مرگ و میر افراد شده است . 

شهرک الزهراء فقط یک بیمارستان دارد و با کمبود شدید دارو روبرو است .

"محمد الاقرع" که در شهرک الزهراء داروخانه ای را اداره می کند، به خبرنگار العالم تأکید کرد: داروهای ضروری به سختی تامین شده و به این دو شهرک می رسد .

وی خاطرنشان کرد: در اثر محاصره تحمیل شده تامین و رساندن داروها هزینه آنها افزایش می یابد و این افزایش قیمت در میان شهروندان انعکاس می یابد.

یکی از شهروندان به خبرنگار العالم گفت فرزند او شش روز است که در بیمارستان بسر می برد و در وضعیت خطرناکی قرار دارد .

وی تاکید کرد : دارو و دستگاه تصویربرداری وجود ندارد و هر جا که می رود هیچگونه دارو و درمانی برای فرزندش نمی یابد.

ایستادگی مردم و همزمان با آن دفاع جانانه کمیته های مردمی داوطلب نبرد در قلمرو این دو شهرک رنج و محرومیت 60 هزار تن از ساکنان آن دو را نشان می دهد.

یکی از مدافعان از این دو شهرک در گفتگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: مردم علیرغم کمبود تجهیزات و دارو برای درمان افراد مجروح و بیماران همچنان به ایستادگی خود ادامه می دهند.

پس از گذشت چند روز از محاصره تنها دغدغه مردم در نبل و الزهراء رسیدن کمکهای پزشکی اورژانسی و کمبود واکسن اطفال است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها