پشت پرده نخستین سفر رسمی ابومازن به تونس

پشت پرده نخستین سفر رسمی ابومازن به تونس
شنبه 4 بهمن 1393 - 08:04

تونس ( العالم ) - رییس تشکیلات خودگردان برای دیدار با مسؤولان تونسی و گفتگو درباره آخرین تحولات فلسطین، در سفر رسمی وارد پایتخت این کشور شد .

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، ابومازن در دیدار با مقامات ارشد تونس تحولات فلسطین و مسائل مورد اهتمام مشترک و روند آشتی ملی فلسطینی با توجه به امکان مشارکت برخی از طرفهای تونسی در آن به عنوان میانجی را مورد بحث و بررسی مشترک قرار داد.

این اولین سفر رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به تونس پس از مرحله انتقال قدرت در این کشور بشمار می رود که بنا بر دعوت باجی قائد السبسی رییس جمهور تونس انجام گرفت .
"معز السیناوی" سخنگوی نهاد ریاست جمهوری تونس در گفتگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: ابومازن در نظر دارد در مورد آخرین تحولات مربوط به مساله فلسطین با مقامات تونس به مشورت و گفتگو بپردازد.

در این سفر علاوه بر مسائل سیاسی، برخی پرونده های موجود میان تونس و فلسطین بار دیگر مطرح خواهد شد؛ که بارزترین آنها پرونده تشکیلات خودگردان فلسطین موجود در تونس است . این پرونده بنابر توافق اسلو در سال 1993 از زمان انتقال سران سازمان آزادیبخش فلسطین از تونس به رام الله معلق باقی مانده است.

البته دفتر سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین بررسی این موضوع در حال حاضر را بعید دانسته و اعلام کرد: اسناد فلسطینی همچنان در مقر اقامت یاسر عرفات رییس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین در تونس محفوظ باقی مانده است.
آشتی ملی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس از جمله محورهایی است که در سفر محمود عباس مطرح شد . این در حالی است که جنبش نهضت آمادگی خود را برای میانجیگری جهت یکپارچه کردن صفوف فلسطینیان و موفقیت گفتگو میان گروههای مختلف فلسطینی آمادگی خود را اعلام کرده است .

نورالدین البحیری رییس جناح جنبش نهضت در مجلس نمایندگان ملت تونس در گفتگو با خبرنگار العالم ابراز داشت : ما به تلاش خود جهت ایجاد وحدت در میان گروههای فلسطینی ادامه خواهیم داد زیرا با قدرت گرفتن مبارزه فلسطینی ملت فلسطین نیز قدرت خواهد یافت .
علاوه بر پرونده روابط مشترک تونس و فلسطین تحولات داخلی و منطقه ای برجسته ترین محورهای مشورت رییس تشکیلات خودگردان با همتایان تونسی اش را تشکیل داد .

گفته می شود ممکن است تونس در پرونده آشتی ملی فلسطین نقش سیاسی ایفا کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها