اعلام فوت پادشاه عربستان با 3 روز تأخیر !

اعلام فوت پادشاه عربستان با 3 روز تأخیر !
شنبه 4 بهمن 1393 - 15:19

خبر فوت پادشاه عربستان سعودی جهت تغییر پستهای کلیدی و انتقال آرام قدرت دستکم با سه روز با تاخیر اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه اینترنتی "رأی الیوم" تأکید کرد: تعیین پستها توسط سلمان بن عبدالعزیز شاه جدید عربستان سعودی، کاملا  ریشه ای بود، که به عنوان نمونه  می توان به صدور فرمان سلطنتی مبنی بر تعیین "محمد بن نایف" به عنوان جانشین ولی عهد و با حفظ سمت به عنوان وزیر کشور  خبرداد، که خود دارای دو نکته است اول بستن راه بر "متعب بن عبدالله" فرزند شاه متوفی برای ولی عهدی که پیش گویی ها نیز خبراز آن می داد و دوم اینکه  "سلمان بن عبدالعزیز" درصدد ایجاد مرحله جدیدی برای به حکومت رسیدن نوادگان  بنیانگذار آل سعود است.

این روزنامه که در لندن منتشر می شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از پیش بینی ها  خبر از دست یافتن  "احمد بن عبدالعزیز" کوچکترین فرزند شاه ، بر پستی در ساختارجدید دولت ، بود اما به نظر می رسد مساله قطعی شده و پست جدیدی برای وی تعریف نشده است.

 ساختار جدید حاکمیت عربستان و از همه مهم تر تعیین "محمد بن نایف" به عنوان شخص سوم کشور ؛ با رایزنی های مقامات ارشد و خانواده حاکم برای انتقال آرام قدرت شکل گرفته از اینرو خبر فوت شاه با سه روز تاخیر اعلام شد؛ و پس از انجام این تغییرات، دستگاه تنفس مصنوعی را از وی جدا کردند.

دفتر پادشاه عربستان روز جمعه از انتصاب وزیر کشور "محمد بن نایف" به عنوان  جانشین ولیعهد خبرداد بدین ترتیب وی اولین " نسل دومی " آل سعود است که قدرت را در دست خواهد گرفت .

گفتنی است ولیعهد "مقرن بن عبدالعزیز"، پیش از تعیین "محمد بن نایف" به عنوان جانشین وی آخرین شاه از نسل اول از فرزندان عبدالعزیز بنیانگذار آل سعود است .
مقرن هم چنین رسما به عنوان  معاون نخست وزیر که شاه خود آن را بر عهده دارد ، تعیین شد.

دفتر پادشاه عربستان هم چنین ازتعیین "محمد بن سلمان" فرزند شاه به عنوان وزیر دفاع و جانشین پدر و رئیس دفتر پادشاهی خبر داد.

سلمان پادشاه جدید همچنین فرمان های سلطنتی به ویژه برکناری "خالد التویجری " رئیس دفتر پادشاهی عربستان ازپستش و هم چنین رئیس گارد پادشاهی و مدیر دفتر پادشاه را صادر و  "حمد العوئهلی" را به عنوان رئیس گارد پادشاهی منصوب کرد.

سلمان از شهروندان سعودی خواست تا با "محمد بن نایف" به عنوان جانشین ولی عهد و "مقرن" به عنوان ولیعهد بیعت کنند.

اعضای کابینه نیز در پستهای خود باقی ماندند.

پربیننده ترین خبرها