آثار ماندگار شلاق نظام سعودی بربدن وبلاگ نویس

آثار ماندگار شلاق نظام سعودی بربدن وبلاگ نویس
شنبه 4 بهمن 1393 - 20:54

العالم - سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که حکم شلاق وبلاگ نویس عربستانی برای دومین بار به دلیل شرایط وخیم جسمانی وی به تعویق افتاد.

به گزارش پایگاه خبری العالم ، " رائف بدوی " وبلاگ نویس عربستانی دو هفته قبل پس از تحمل 50 ضربه شلاق از هزار ضربه محکومیت خود ، دچار شرایط جسمانی وخیمی شد و تاکنون دو بار اجرای بقیه حکم شلاق به تعویق افتاده است.

سازمان خبرنگاران بدون مرز این حکم را مجازاتی غیرانسانی و بر خلاف قوانین بین المللی دانست و با ارسال پیام از خاندان حاکم در عربستان خواست اجرای آن را متوقف کند.

سازمان عفو بین الملل نیز حکم شلاق را برای این وبلاگ نویس عربستانی شوک برانگیز توصیف کرد و از ریاض خواست اجرای آن را که بر خلاف موازین بین المللی است، متوقف کند.

رائف بدوی پس از انتشار مطالب انتقاد آمیز از جریان سلفی و وهابیت در عربستان ، به توهین به موازین اسلام متهم شده است.

وی در سال 2012 به اتهام انتقاد از هیات امر به معروف و نهی از منکر و مبلغان سعودی بازداشت شد. او در 29 ژوئیه 2013 به 7 سال زندان و 600 ضربه شلاق محکوم شد و پایگاه اینترنتی متعلق به او موسوم به" شبکه لیبرالی عربستان آزاد" بسته شد.

در 7 مه 2014 حکم وی به 10 سال زندان و هزار ضربه شلاق در 20 نوبت تغییر یافت که واکنش سازمان حقوق بشر را در پی داشت.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد : دولت عربستان به جای دفاع از حق شهروندان خود در آزادی بیان، رائف بدوی را چنان مجازات می کند که سایر افراد جرات صحبت کردن درباره مسائل دینی را نداشته باشند.

براساس احکام صادر شده دادگاه عربستان ، بدوی به جرم ارتکاب جرایم مربوط به فضای مجازی و نافرمانی از اوامر پادشاه به 10 سال زندان و پرداخت یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و به دلیل ساخت یک شبکه اینترنتی لیبرال رایانه شخصی وی مصادره شد و منهدم گردید.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها