واکنش 30 سازمان انگلیسی به بازداشت دبیرکل وفاق بحرین

واکنش 30 سازمان انگلیسی به بازداشت دبیرکل وفاق بحرین
يکشنبه 5 بهمن 1393 - 09:59

30 سازمان انگلیسی با صدور بیانیه ای درباره بازداشت دبیر کل جمعیت وفاق بحرین ابراز نگرانی کردند

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، امضا کنندگان این بیانیه ضمن اعلام همبستگی کامل با شیخ علی سلمان ، اتهامات مقامات بحرین به وی را ناحق دانستند، که ازآن به عنوان سرپوشی برای انگیزه های سیاسی جهت  هدف قرار دادن حق آزادی بیان استفاده می شود.

این سازمانها از مقامات بحرین خواستند تا سلمان و همه افرادی را که فقط به خاطر آزادی بیان و شرکت در تجمع های مسالمت آمیز زندانی شده اند، آزاد کنند.

آنها هم چنین بازداشت خودسرانه شیخ علی سلمان و دیگر فعالان و هم چنین برخورد خشونت آمیز با اعتراضات مسالمت آمیز مردم و منع گسترده اعتراضهای مردمی  را دلایلی مبنی بر باطل بودن ادعاهای دولت بحرین در اجرای توصیه های کمیته مستقل حقیقت یاب بحرین  و کمیته بررسی دوره ای وضعیت حقوق بشر وابسته به سازمان ملل و این مسائل را از بین برنده همه فرصتهای آشتی و وحدت دانستند.

این 30 سازمان هم چنین دولت انگلستان را تشویق کردند تا با صدوره بیانیه شدید اللحن خطاب به مقامات بحرین، همه تلاش خود را برای آزادی شیخ علی سلمان به کار گیرد، و از بحرین بخواهد با پایبندی به تعهدات بین المللی درباره حقوق بشر؛ به تهدیدات خود ضد رهبران مخالف و مدافعان حقوق بشر  پایان دهد؛ زیرا این افراد  سزاوار انجام  فعالیتهای قانونی به شکل آزادانه و بدون هیچ محدودیت و ترسی از انتقام گیری از جمله پیگرد قضایی هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها