کمیته های مردمی محاصره وزرای یمنی را رد کرد

کمیته های مردمی محاصره وزرای یمنی را رد کرد
دوشنبه 6 بهمن 1393 - 14:56

کمیته های مردمی در یمن وابسته به جنبش انصارالله ادعای برخی از رسانه ها درباره محاصره برخی از وزرا و شخصیت های سیاسی و اقامت اجباری آنان را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کمیته های مردمی دربیانیه ای اعلام کرد که به علت اوضاع ناآرام یمن به مدت چند روز از وزرا محافظت کرده و سپس به درخواست مسؤولان نیروهای خود را از این ماموریت بازداشته است.

همچنین سرلشکر " محمود الصبیحی " وزیر دفاع دولت مستعفی یمن نیز گزارش های رسانه ای درباره محاصره وی از سوی کمیته های مردمی را رد کرد.

" صالح الصماد " رئیس دفتر سیاسی جنبش انصارالله گفته است که این جنبش با محاصره هر فرد یا ممنوعیت در برگزاری هر تظاهراتی مخالف است.

درهمین ارتباط ، بعد از تاخیر درجلسه بررسی استعفای رئیس جمهوری تا زمان نامعلوم، مجلس نمایندگان یمن روز دوشنبه جلسه ای را با حضور هیات رئیسه مجلس و روسای فراکسیون ها و کمیته های متخصص برگزار می کند.

درحالیکه برخی از رسانه ها از انصراف عبدربه منصور هادی از استعفای خود خبر داده اند، منابع نزدیک به انصارالله اعلام کردند که نیروهای ملی از هادی خواستند که برای خود معاون انتخاب کند و مرحله انتقالی را به عنوان شرطی برای انصراف از استعفا اعلام نماید.

این درحالی است که رایزنی های سیاسی در صنعا برای دستیابی به توافق برای حل بحران بعد از استعفای دولت یمن و رئیس جمهوری این کشور ادامه دارد و " جمال بن عمر"  فرستاده سازمان ملل به یمن، عقب نشینی هر یک از احزاب از گفتگو را رد کرده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها