حمله شدید نماینده عراقی به "اسامه النجيفی"

حمله شدید نماینده عراقی به
چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 12:40

يك نماينده ائتلاف كردها در پارلمان عراق به معاون رئيس جمهوری اين كشور به شدت حمله كرد و از او خواست تا همانند شهروندان ايزادی در آزادسازی شهر موصل شركت کند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم به نقل از السومريه نيوز، "فيان دخيل" نماينده ايزدی ها در ائتلاف كردها در كنفرانس مطبوعاتی در پارلمان عراق با حمله به اسامه النجيفی معاون رئيس جمهور عراق گفت كه وی مقاومت شهروندان ايزدی در برابر عناصر گروه تروريستی داعش را ناديده گرفته و زير سوال برده است.
وی با تاكيد بر لزوم رد هرگونه تجاوزگری عليه هريک از شهروندان عراقی خاطرنشان كرد: هزاران نفر از شهروندان ايزدی در طول چند روز كشته شدند و به برخی از زنان ايزدی تجاوز شد و شماری از زنان در بازار برده ها خريد و فروش شدند.
دخيل خاطرنشان کرد: بسياری از سياستمداران در دو روز اخير از ايزدی ها سخن گفتند كه خانه و كاشانه خود را از دست گروه داعش آزاد و پاكسازي مي كنند.
وی با انتقاد از نوع موضعگيری برخی از سياستمداران عراقی اين پرسش را مطرح كرد كه آيا اين روستاهای عربی كه برخی از سياستمداران و نمايندگان درباره آنها سخن می گويند، پناهگاه داعش نبود. اين مطلب را خود اين سياستمداران و نمايندگان بر زبان می راندند.
دخيل همچنين با انتقاد از موضع گيری دوگانه برخی سياستمداران عراقی گفت: آنها از آتش زدن روستاها و قتل يازده نفر سخن می گويند اما چرا ا آتش زدن 25 مجتمع مسكونی و روستای ايزدی و روستای كوجو كه در آن در طول تنها یک ساعت 480 ايزدی كشته شدند و زنان آنها اسير و فروخته شدند، سخنی نمی گويند؟ آنها طوری صحبت می كنند كه انگار ما اينكار را كرديم و داعش وارد شد و شما پناهگاه داعش بوديد.
اين نماينده ايزدي گفت: برخي از نمايندگان ديروز از "قاسم شيشو" سخن گفتند و سزوار است كه موقع صحبت كردن از وی، سرشان را بالا بگيرند زيرا آنها از اين قهرمان كه در كوههای سنجار از سرزمين عراق دفاع می كند، سخن می گويند. 
وی از آنها خواست تا زمان سخن گفتن از روستاهايی كه از داعش حمايت كردند؛ سرشان را به زير بيفكنند.
دخیل افزود: دو روز پیش اسامه النجیفی معاون رئیس جمهور درباره ایزدیها، نيروهای مقاومت ايزدی و چگونگی حمله سخن می گفت و باید از وی پرسید زمانی که زنان نینوا به فروش رسیدند و به آنان  تجاوز می شد، کجا بودی؟ چرا صدایی از تو نشنیدیم؟
نماينده فراكسيون ائتلاف كردستانی با ابراز تعجب گفت: تو می گويی كه نيروهای مقاومت ايزدی حمله می كنند و آتش می زنند؟ اگر اين سخن صحيح است، چرا از موصل فرار كردی و در آنجا نماندی تا از خانواده ات دفاع كنی؟
دخيل افزود: ما اجازه نمی دهيم كسی درباره ايزديها اينگونه سخن بگويد. ما شريفتر از آن هستيم كه درباره ما اينگونه سخن بگويند. وی از النجيفی خواست تا مانند ايزديها برای آزاد سازی موصل از دست داعش شركت كند.
گفتنی است با تسلط گروه تروريستي داعش در ابتدای ماه اوت گذشته بر منطقه سنجار، شمار زیادی از اهالی این منطقه به استان دهوک پناه بردند و افزون بر آن، دهها هزار ایزدی در کوههای سنجار به محاصره داعش درآمدند و تكفيري ها شماري از آنها را كشته و شمار زيادي را به طور گروهي ربودند.
نیروهای گردان طلایی و نیروی هوایی عراق و نیروهای پیشمرگه اخیرا توانستند بار دیگر بر مناطق گسترده شمال این منطقه تسلط یافته و محاصره ایزدیهای پناه برده به کوههای سنجار را بشکنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها