اکثر بیکاران عربستان دختر هستند

اکثر بیکاران عربستان دختر هستند
پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 - 20:13

کارشناس اقتصادی عربستانی اعلام کرد : علل و عوامل بیکاری دختران عربستان زیاد است که امتناع دختران از کارکردن در بخش های خصوصی به علت ناچیز بودن حقوق ، طولانی بودن ساعت کاری و عدم تناسب کار با مدرک تحصیلی جزء این علل و عوامل است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نوره السعدی" گفت: دختران عربستانی عمدتاً راغب به کارکردن در بخش آموزشی یا پزشکی  هستند ولی این بخش ها پذیرای تعداد بیشتری از دختران نیست .
السعدی گفت : شرکت ها و کارگاه هایی که اطلاعیه استخدام منتشر می کنند ، در زمینه بسته بندی یا دوخت پوشاک فعالیت می کنند که چنین شغل هایی برای دخترانی که مدارک دانشگاهی دارند مناسب نیست و محل کار در چنین شرکت ها و کارگاه هایی نیز مختلط است و زن و مردم از همدیگر جدا نیستند . 
"زینت العالی" نویسنده امور اقتصادی نیز اعلام کرد : جامعه عربستان معتقد است که بهترین شغل برای دختر تدریس است لذا شغل تدریس بیشترین متقاضی را دارد در حالی که چنین اعتقادی باید تغییر کند.
العالی افزود: مدیر کل مرکز توسعه منابع انسانی عربستان اعلام کرد که 76 درصد دختران درپی یافتن شغلی در بخش آموزش و پرورش هستند زیرا این بخش سازگاری بیشتری با دختران دارد.  
مرکز حمایت از بیکاران عربستان نیز اعلام کرد : تعداد دخترانِ جویای کار بیش از یک میلیون نفر است که 77 درصد از مجموع افرادِ جویای کار را تشکیل می دهند و 45 درصد از این دختران یعنی 417 هزار نفر از بیش از یک میلیون دخترِ جویای کار خواهان اشتغال در بخش آموزش و پرورش هستند.
این مرکز افزود : 49 درصد از دختران جویای کار بین 18 سال تا 20 سال سن دارند . 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها