شبکه سعودی به قول خود درباره دبیرکل وفاق عمل نکرد

شبکه سعودی به قول خود درباره دبیرکل وفاق عمل نکرد
دوشنبه 13 بهمن 1393 - 13:28

" جمال خاشقجی " مدیرکل شبکه سعودی "العرب" درسخنانی پیش از آغاز به کار این شبکه گفته بود که شبکه العرب هیچ کسی را تحریم نخواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه العرب که به تازگی در بحرین کار خود را آغازکرده است، از سوی "ولید بن طلال" شاهزاده میلیاردر سعودی تامین مالی می شود.

شاید "جمال خاشقجي" تلاش کرده است تا نام دبیر کل جمعیت وفاق را در کنار دو گروه تروریستی بر اساس دسته بندی عربستان ذکر کند؛ اما مساله واضح این است که شبکه العرب، خبر بازداشت شیخ علی سلمان را که متعهد شده اخبار مربوط به وی سانسور نخواهد کرد، نادیده گرفته است.

خاشقجی در همین راستا به نام " ابوبکر البغدادی " سرکرده داعش و گروه اخوان المسلمین و شیخ "علی سلمان" دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین اشاره کرد.

خاشقجي ادعا کرده بود: " درصورتی که ضرورت اقتضا کند، در شبکه العرب، میزبان شیخ علی سلمان خواهیم بود و درصورتی که تظاهراتی برگزار شود ، آنرا پوشش می دهیم ".

 اما برخلاف گفته های خاشقجی ، شبکه العرب تظاهراتی را دیروز در جنوب منامه برگزار شد، پوشش نداد.
شبکه العرب در اولین روز از فعالیت خود، میزبان " خلیل المرزوق " معاون دبیر کل جمعیت وفاق بحرین در داخل استودیو برای توضیح درباره تصمیم بحرین مبنی برسلب تابعیت 72 شهروند این کشور بود ؛ اما شیوه اجرای این برنامه همانند برنامه هایی با مواضع جانبدارانه بود که درآن گوینده بیش تر از مهمان صحبت می کند.
به عقیده ناظران شبکه العرب بدین شیوه می خواهد پیام اطمینان بخشی را به رژیم آل خلیفه که کشورش میزبان این شبکه است، بدهد؛ مبنی براین که شبکه العرب ، دیدگاه های مخالفان را نیز منتقل می کند تا بی طرفی این شبکه زیر سوال نرود.
بر خلاف اقدام شبکه العرب، دیگر شبکه سعودی یعنی "العربیه" مجالی به مخالفان برای حضور در استودیوهای این شبکه و ظاهر شدن در این شبکه را نمی دهد، العربیه به نوشتن گزارش هایی با مضمون انتقاد از مخالفان اقدام می کند که درنتیجه زمینه برای سوال هایی درباره ادامه فعالیت این شبکه بر اساس چارچوبی که ارایه کرده است، فراهم می کند.
جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین، درخواستی رسمی را مبنی بر گرفتن مجوز برای پخش شبکه ماهواره ای همزمان با فعالیت شبکه العرب به عنوان اولین شبکه غیررسمی مطرح و تاکید کرده است که خواهان تنوع و تعدد رسانه ها است. امری که به عقیده کارشناسان تحقق آن بسیار بعید است.

پربیننده ترین خبرها