کفش های هنرمند عراقی تجلیگاه چهره داعش

کفش های هنرمند عراقی تجلیگاه چهره داعش
دوشنبه 13 بهمن 1393 - 16:39

العالم - یک هنرمند عراقی در اقدامی جالب توجه، زشتی چهره داعش ها و جنایت های این گروهک تروریستی را با استفاده از کفش های پاره به تصویر کشید.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "عقیل خریف" هنرمند عراقی تصمیم گرفته در اقدامی هنرمندانه، زشتی چهره گروهک تروریستی- تکفیری داعش را با استفاده از کفش های مندرس به تصویر بکشد و در قسمتی از منزل خود آن را به نمایش گذارد.

این هنرمند عراقی می گوید: به این علت برای این کار هنری خود کفش های مندرس را انتخاب کرده است که، عقیده دارد این کفش ها مناسب ترین ابزار برای بیان چهره واقعی عناصر گروهک داعش است زیرا داعشی ها صدها هزار عراقی و سوری بی گناه را به خاک و خون کشیده و یا آواره کرده اند.

وی در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه تصریح کرد که با این کار تصمیم گرفته است زشتی و کراهت جنایت های عناصر تروریستی داعش را بیان و گوشه ای از خشم عراقی ها را نسبت به تروریست ها در هنر خود متجلی سازد.

عقیل، هنرمند 35 ساله عراقی با استفاده از کفش های مندرس چهره زشت و ناپسند تروریست های داعش را به گونه ای به تصویر کشیده است که هر کس به آنها می نگرد، چهره واقعی و خوفناک تروریست ها در ذهنش تداعی می شود.

وی سعی کرده است با شیوه های نمادین بعضی خصلت ها و خصوصیات اخلاقی داعشی ها را به تصویر بکشد، به عنوان مثال وی صورتک هایی از داعشی ها با یک چشم ترسیم کرده است تا بیان کند که این گروهک نگرشی استثنایی به امور دارد و مانند ما نیست که با دو چشم حقایق را نظاره کند.

عقیل با بیان این که وجود "داعش" به یک گروهک مسلح محدود نمی شود، می گوید: داعشی ها در میان ما زندگی می کنند و به عبارتی همه مفسدان دستگاه ها و نهادهای مختلف داعشی هستند.

وی می گوید: داعشی، عبارت است از هر انسانی که کشورش را دوست ندارد، خیر خواه نیست، به قتل و کشتار ایمان دارد، دیگران را قبول ندارد و آمادگی آن را دارد که هر کس را که با او اختلاف داشته باشد، به قتل برساند.

این هنرمند عراقی درباره عواقب خطرناک این اقدام هنری خود گفت: " مرگ در هر مکانی هست و من مهم تر از کسانی نیستم که سلاح به دست گرفته اند و از کشور خود دفاع می کنند و رودرروی دشمن ایستاده اند؛ من با این افراد اعلام همبستگی و همردردی می کنم و اگر مرگ به سراغم بیاید با آغوش باز به استقبال آن می روم."

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها