فعال زندانی بحرینی به مراسم تشییع پدرش نرسید

فعال زندانی بحرینی به مراسم تشییع پدرش نرسید
چهارشنبه 15 بهمن 1393 - 11:34

رژیم بحرین از حضور "عماد یاسین" یکی از فعالان زندانی این کشور در مراسم تشییع و سوگواری پدر خود جلوگیری کرد؛ در حالیکه این یک موضوع بشردوستانه است و قانون به زندانیان اجازه شرکت در مراسم تشییع جنازه و عزاداری می دهد.

به گزارش شبکه خبری العالم ، خانواده عماد یاسین که به ده سال زندان محکوم شده از طرفهای ذیربط خواستند تا به وی اجازه شرکت در مراسم عزاداری پدرش را بدهند.

سایت جمعیت بحرینی الوفاق خاطرنشان کرد، پدر عماد یاسین  شنبه گذشته دار فانی را وداع گفت، و یکشنبه به خاک سپرده شد.

خانواده این بحرینی به روزنامه الوسط خاطرنشان کرد : رژیم آل خلیفه زندانیان بحرین را از حضور در تشییع جنازه نزدیکان شان محروم کرده است. رژیم در گذشته بسیاری از بازداشت شدگان را از حاضر شدن در مراسم تشییع خویشاوندانشان محروم کرده است، و علیرغم اینکه قانون به زندانیان اجازه چنین کاری را می دهد اما رژیم برای شدت بخشیدن به مجازات بازداشت شدگان آنها را از این حق محروم کرده است .

از سوی دیگر خانواده احمد عبدالوصی که فرزندشان ظرف 240 ساعت گذشته به زور مخفی نگه داشته شده است به شدت نسبت به سرنوشت فرزندشان ابراز نگرانی کرده اند زیرا از وی پس از بازداشت شدن قبل از ده روز پیش تا کنون هیچ خبری در دست نیست .

نیروهای امنیتی بحرین بطور مستمر به خانه عماد یاسین جهت یافتن وی یورش می بردند و به همین دلیل خانواده اش به شدت بیم آن دارند که وی به شدت شکنجه شده باشد .

خانواده اش توضیح دادند که طرفهای ذیربط در وزارت کشور و بازجویی از ارائه هر گونه اطلاعات در مورد او و یا محل بازداشتش امتناع کرده اند. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها