وحشتِ صهیونیست ها از تونل های احتمالی حزب الله

وحشتِ صهیونیست ها از تونل های احتمالی حزب الله
چهارشنبه 15 بهمن 1393 - 19:45

العالم - شهرک نشینان صهیونیست در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی، از احتمال حفاری تونل هایی توسط حزب الله در زیر خانه هایشان به شدت بیمناک شده و از مسئولان خواستند، به حفاری در این مناطق بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی شکایت های متعددِ شهرک نشینان صهیونیست در نزدیک مرزهای لبنان، فرماندهی نظامی رژیم صهیونیستی به جستجوی تونل های احتمالی پرداخت که حزب الله در زیر شهرک های صهیونیست نشین ایجاد کرده باشد.

شبکه دو رژیم صهیونیستی با تاکید بر این که مسئولان فرماندهی نظامی، جستجو به دنبال تونل های احتمالی را آغاز کرده اند، تصاویری از حفاری برخی مناطق نزدیک به مرز پخش کرد. اما پخش این تصاویر، شهرک نشینان صهیونیست را قانع نکرده است، زیرا آنان هنوز نفوذ جنبش حماس به اراضی فلسطین اشغالی از طریق تونل ها را از یاد نبرده اند و در از سوی دیگر، در زیر خانه های خود، صدای حفاری شنیده اند.

"دیوید پرنس" از ساکنان شهرک صهیونیست نشین زرعیت گفت: این جست وجوها به هیچ وجه اطمینان خاطر مرا جلب نمی کند، زیرا ما از آن ها درخواست کردیم که نقاط خاصی را جست وجو کنند، اما آن ها نقاط دیگری را جست وجو کردند.

"جاناتان ممان" یکی دیگر از ساکنان شهرک صهیونیست نشین زرعیت نیز گفت: من در زیر خانه ام صدای حفاری شنیدم و احساس کردم که منزلم می لرزد، بنابراین مطمئنم که از زیر خانه ام، تونل می گذرد.

اما ارتش رژیم صهیونیستی با رد این گواهی ها، اعلام کرد که هیچگونه اطلاعات قطعی مبنی بر وجود تونل های احتمالی که اراضی لبنان را به (اسرائیل) مرتبط کند، وجود ندارد.

به گفته ارتش رژیم صهیونیستی، پیش از این، گزارش هایی درباره شنیدن صدای در زیر خانه ها دریافت کرده اند و پس از بررسی مشخص شده است که چنین چیزی صحت ندارد.

اما در پی عملیات موفقیت حزب الله در حمله به کاروان گشتی های رژیم صهیونیستی، شرکت حفاری که قرار بود به مدت یک هفته به جست وجوی تونل های احتمالی بپردازد دست از کار کشید و به منظور رعایت جانب احتیاط، در منطقه صفد و چند شهرک صهیونیست نشینِ دیگر، پناهگاه ها را باز کردند تا در فرصت مناسب به جست وجوی دقیق وجود تونل های احتمالی بپردازند.

در این میان، نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی، در منطقه الجلیل الغربی در باغ ها و اراضی کشاورزی نزدیک مرزها مستقر شدند و با بستن این باغ ها به روی افراد غیر نظامی ، جست وجو به دنبال تونل های احتمالی را از سر گرفتند.

"وسیم بزی" پژوهشگر امور سیاسی و راهبردی در برنامه "العین الاسرائیلیه" از شبکه العالم، در این خصوص گفت: مساله تونل های مرزی حزب الله، دغدغۀ قدیمی رژیم صهیونیستی است، اما علت از سرگیری حساسیت بیش از حد صهیونیست ها نسبت به این موضوع، مصاحبۀ تاریخی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله درباره میزان توانمندی ها و آمادگی مقاومت است.

وی افزود: سید حسن نصر الله، از آمادگی مقاومت برای عملیات میدانی، نه تنها در الجلیل بلکه حتی فراتر از الجلیل سخن گفت و این مساله، دایره احتمالات را گسترش داد و تیررس مقاومت را در مقایسه با جنگ اخیر غزه، چند برابر کرد.

بزی تاکید کرد: نقش اساسی که تونل ها در موفقیت های مقاومت در فلسطین داشت از یک سو، و تجربه اندوزی گسترده مقاومت در جنگ های میدانی در سوریه از سوی دیگر، باعث شد، ادبیات مقاومت، از ادبیات دفاعی تغییر ماهیت داده و معانی و اصطلاحات و اصول تهاجمی را در دستور کار قرار دهد. این مساله، حاکی از تغییری اساسی در عمق باورهای مقاومت است که به توانمندی های آن ها در اجرایی کردن این باورها، تکیه دارد.
26

پربیننده ترین خبرها