دیدگاه شخصیتهای افغان درباره انقلاب اسلامی ایران

چهارشنبه 22 بهمن 1393 - 11:44

کابل(العالم)- شخصیت های دینی و سیاسی افغان، انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از خواست قلبی ملت ایران و زمینه ساز بسیاری از جنبش های انقلابی در سراسر جهان توصیف کردند.

"محمد حسن جعفری" رئیس حزب رفاه ملی افغانستان در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: انقلاب اسلامی ایران که با نشات از خواست قلبی ملت ایران و بهره مندی از درایت و حکمت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید، تنها به ملت ایران محدود نشد بلکه با خلق انتفاضه ای بزرگ، زمنیه ساز بسیاری از جنبش های اسلامی دیگر شد و جهان را شگفت زده کرد.

"محمد حسین جعفری" روحانی افغان نیز به العالم گفت: اندیشه خلاق امام راحل (ره) این بود که اعتماد به نفس را در ملت ایران احیا کرد و بر اساس همین اصل مهم ما امروز شاهدیم که عنصر اعتماد به نفس در دیگر ملت های اسلامی تجلی یافته است.

وی افزود: در نتیجه همین انقلاب، ما شاهدیم که در برخی کشورها، جوانان به میدان آمده اند و برای تعیین سرنوشت خود شعار سر می دهند و همین مساله افغان ها را وادار کرده است که از پیام امام خمینی(ره) که دین و قرآن جوهره آن است، الهام بگیرند.

"محمد امین عالمی" فعال رسانه ای افغان نیز در گفت وگو با العالم، اظهار داشت: امام خمینی(رض) با تکیه بر ارزش های دینی، انقلابی تایخی پی ریزی کرد که بدون محدود شدن به مرزها، حرکت به سوی دیگر کشورها را آغاز کرد.

پربیننده ترین خبرها