تفنگداران آمریکایی سلاح خود را دریمن تحویل ندادند

تفنگداران آمریکایی سلاح خود را دریمن تحویل ندادند
پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 - 10:43

العالم - سخنگوی پنتاگون گزارش قبلی در باره تحویل سلاح تفنگداران آمریکایی در فرودگاه صنعا را اصلاح کرد و گفت که تفنگداران پیش از ترک یمن تسلیحات خود را در فرودگاه صنعا نابود کردند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، " استیو وارن" به خبرنگاران گفت که نیروهای امنیتی سفارت آمریکا در یمن ، تسلیحات سنگین موجود در انبار تسلیحات سفارت را از بین بردند اما تا هنگام سوارشدن به یک هواپیمای تجاری برای بازگشت به آمریکا به سلاح سبک مجهز بودند.

به گفته وی تفنگداران پیش از سوار شدن به هواپیما سلاح های خود را از بین بردند.

این درحالیست که منابع خبری روز چهارشنبه به نقل از سخنگوی پنتاگون گزارش کردند تفنگداران آمریکایی سلاح های خود را در فرودگاه صنعا تحویل داده اند.

وارن گفته بود که مشخص نیست آیا این نیروها سلاح‌های سبک خود را تحویل کمیته‌های مردمی داده‌اند یا مقام های فرودگاه.

به گفته مقام های یمن ، کارکنان سفارت آمریکا در صنعا شب قبل از ترک ساختمان سفارت دهها هزار سند را به آتش کشیده و سلاحهای داخل زیر زمین سفارتخانه را منهدم ساختند.

اکثریت دیپلمات های امریکا چند هفته پیش یمن را ترک کردند و سفارتخانه امریکا تنها با تعداد اندکی از کارکنان طی چند روز گذشته به فعالیت مشغول بود.

کاخ سفید اعلام کرد که پرسنل وزارت دفاع امریکا در محل باقی خواهند ماند تا باوجود بسته شدن سفارتخانه به تلاشهای ضد تروریسم خود علیه شاخه محلی القاعده ادامه دهند.

منابع غربی اعلام کردند به دلیل درگیری های شدید در صنعا پایتخت یمن و دلایل امنیتی، انگلیس و فرانسه سفارتخانه های خود را در صنعا تعطیل کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها