انقلابیون بحرین : عقب نشینی نمی کنیم

انقلابیون بحرین : عقب نشینی نمی کنیم
پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 - 15:13

العالم ـ مردم بحرین در آستانه سالگرد آغاز انقلاب خود در چهاردهم فوریه با اعتصاب و اعتراض های سراسری تاکید کردند که تا رسیدن به حقوق کامل خود عقب نشینی نخواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بحرینی ها که به دنبال آزادی، کرامت انسانی و دموکراسی هستند ، پس از بازداشت شیخ علی سلمان، طی 46 روز گذشته به صورت شبانه روزی به مقابله با سرکوبهای نیروهای آل خلیفه پرداخته اند.

اعتراض ها در محکومیت بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق همچنان با حضور اقشار مختلف از تمام استانهای بحرین ادامه دارد و از جمله روز چهارشنبه  در منطقه بلاد القدیم منامه محل تولد سلمان و مرکز اصلی اعتراض ها ، تظاهرات گسترده ای برگزار شد که نیروهای رژیم با خشونت و زور با آن مقابله کردند.

تظاهرکنندگان شعارهایی مبنی بر ادامه دادن به مطالبات انسانی و برحق خود به رغم سرکوبها سردادند؛ و خواهان تشکیل دولت بر اساس اراده مردمی ، پارلمان منتخب با اختیارات قانونگذاری و نظارتی و نیزایجاد دستگاه قضایی مستقل و پاک و امن برای همگان شدند.

نخستین برنامه "اعتصاب و نافرمانی مدنی " که به دعوت گروههای انقلابی مخالف به منظور گرامیداشت چهارمین سالگرد انقلاب 14 فوریه برگزار می شود، شامگاه چهارشنبه با پاسخ مثبت مردم در بسیاری از شهرها و روستاها پس از نماز مغرب و عشا برگزار شد.

مردم انقلابی بحرین باخاموش کردن چراغ خودروها، تعطیل کردن فروشگاه ها و سردادن فریاد الله اکبربه این دعوت پاسخ گفتند.

در چارچوب اعتراض ها که به مدت سه روز تا روز شنبه سالروز انقلاب 14 فوریه ادامه خواهد داشت، فروشگاه ها تعطیل می شودو به استثنای کارکنان بخش پزشکی، دیگر کارمندان از رفتن به محل کار خود خودداری خواهند کرد ،

بیشتر مدارس بحرین نیز امروز پنجشنبه تعطیل بود و این علاوه بر ممنوعیت معاملات رسمی و تجاری و آمدن به خیابانها و میدان هاست.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی برای مقابله با اعتراض های مردمی در محکومیت بازداشت شیخ علی سلمان، به منازل در الدراز و سفاله در جزیره ستره و برخی مناطق دیگری بحرین یورش بردند تا مردم را از ادامه تحرکات خود و برگزاری چهارمین سالگرد انقلاب 14 فوریه بازدارد.

نیروهای امنیتی بحرین همچنین به تمام کسانی که به گفته خود امنیت و نظام عمومی را مختل می کنند، وعده سرکوب شدید داده اند. اما با وجود تلاشهای رسمی به منظور جلوگیری از گرامیداشت سالروز انقلاب 14 فوریه، ملت بحرین همچنان بر مطالبات خود در ایجاد اصلاحات و تحول دموکراتیک و تضمین آزادی ها و حقوق بشر پافشاری می کنند.

نیروهای رژیم شامگاه چهارشنبه به 9 خانه در منطقه الدراز حمله کردند و 9 شهروند را در منطقه سفاله در جزیره ستره در استان منامه بازداشت کردند. دمستان، العکر، سنابس، وسار، البلاد القدیم و طشان از جمله مناطقی که شاهد حملات و یورشهای نیروهای امنیتی بودند.

این حملات امنیتی و یورشها همزمان با اعتراض گسترده و مردمی در خیابانهای بحرین و نیز برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف به سبب بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق است که نیروهای امنیتی این تظاهرات مسالمت آمیز را با سرکوب و خشونت پاسخ می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها