نگرانی پارلمان اروپا درباره سرکوبها در بحرین

نگرانی پارلمان اروپا درباره سرکوبها در بحرین
جمعه 24 بهمن 1393 - 15:01

استراسبورگ (العالم)- نمایندگان پارلمان اروپا از اقدامات حکومت بحرین علیه مردم این کشور ابراز نگرانی کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه گزارش داد، نمایندگان مزبور از حکومت آل خلیفه خواستند تا عملکرد و مواضع خود را تغییر داده و با مخالفان بحرین برای برون رفت از بحران جاری در این کشور به طور جدی همکاری کند.

"اینیس ایالا سندیر" نماینده پارلمان اروپا، روز جمعه در گفت وگو با العالم ابراز داشت: درخواست های بسیاری از حکومت بحرین به عمل آمد و از آن خواسته شد تا به اقدامات خود علیه مخالفان پایان دهد.

وی خاطرنشان کرد: لغو تابعیت مردم بحرین توسط حکومت اقدام وحشیانه ای است و این کشور به شدت نیازمند داشتن یک جامعه مدنی آزاد است.

 نماینده پارلمان اروپا افزود: در حال حاضر از حکومت بحرین انتظار می رود تا با مخالفان و اپوزسیون به طور جدی تعامل و همکاری داشته باشد. من امیدوارم حکومت بحرین عملکرد و مواضع خود را تغییر دهد.

از سوی دیگر "سلر اوزال" یکی دیگر از نمایندگان پارلمان اروپا در گفت وگو با العالم تأکید کرد: حکومت بحرین باید در جهت ایجاد یک جامعه مدنی تلاش کند که در آن تمامی اقشار جامعه در مسایل سیاسی و اجتماعی مشارکت داشته باشند. 

وی افزود: پیام من به دولت بحرین آن است که با همکاری و تعامل با مخالفان برای برون رفت از بحران به طور جدی تلاش کند زیرا ما در بحرین یک ملت داریم و از دو کشور در حال جنگ سخن نمی گوییم و به همین دلیل گفت وگو بسیار بهتر از درگیری است.

پربیننده ترین خبرها